fbpx

2014 to był udany rok. Dziś zamieszczam kilka historii od siebie, powiedzmy że z dziennika Eventowej Bloggerki. Kilka refleksji. Przemyśleń. Dobrze jest zakończyć rok z podsumowaniem. Postawić sobie cele na Nowy Rok. Zatem dziś odsłaniam swoje karty, co udało się zrobić i z jakim skutkiem.

Zaplanować kierunek rozwoju. Wypośrodkować swój azymut. No i ta satysfakcja – jak zdejmujesz kartkę swoich zeszłorocznych celów zza lodówki a tam 95% planów zrealizowane… Znasz to? Moment bezcenny. Taki samo-nakręcacz. Tak, ja to uprawiam i każdemu polecam. Podsumowanie roku 2014.

h4 class=”p1″ style=”text-align: justify;”>Wyzwanie Roku 2014 – Konferencja Event Biznes

O tym projekcie aż wrzało od sierpnia 2013 w Stowarzyszeniu Branży Eventowej. Za sprawą tego stowarzyszenia udało się ją zorganizować z końcem czerwca 2014 w Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. Dla mnie, jako lidera tego projektu, organizacja wydarzenia Event Biznes było projektem max-ambitnym. W założeniach Event Biznesu 2014 było zintegrować rynek branży eventowej, w nim:

  • Otworzyć dyskusję o skuteczności organizacji wydarzeń biznesowych w relacjach długoterminowych z klientami.
  • Połączyć wszystkich podwykonawców eventowych, marketingowych czy PR’owych.
  • Zaspokoić wymagania wszystkich liderów Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz Klubu Agencji Eventowych, którzy partnersko i merytorycznie zgodzili się wspierać te wydarzenie.
  • I wreszcie miało wywrzeć wrażenie na profesjonalistach z rynku eventowego, którzy tłumnie przybyli na to spotkanie.
z dziennika eventowej bloggerki Event Biznes 2014

Event Biznes 2014 i prezentacja o Trendach w Eventach.

A jak z realizacją?

Podczas dwóch dni paneli pojawiło się kilkadziesiąt dowodów na skuteczność kampanii event marketingu w Polsce. Panele były wręcz nafaszerowane relacjami z wydarzeń, które przyniosły sukces, zwrot z inwestycji (ROI), a do tego biją rekordy wolumenu sprzedaży i budowania wizerunku marek po dziś dzień. Wieczór był obfitujący w wykwintne smaki wyjątkowej kuchni Mistrza Barłomieja Czerwińskiego z MCC Mazurkas oraz artystów, zagrał Drugi Tydzień, Arheta i DJ Dario. Z nieskrywaną dumą i wdzięcznością do Zarządu SBE – cieszę się, że udało się zrealizować ten projekt. Przybyło blisko 200 osób. W dwudniowej formule dziennej, założenia zostały zrealizowane w 120%. Organizacja wydarzenia w swoim zakresie obejmowała obsługę konferencji wraz z budową strony eventbiznes.pl, współpracę z prelegentami, komunikację ze sponsorami, z artystami, liczne projekty marketingowe do konferencji oraz zaplanowanie Gali Event Biznes.

Wnioski Po Event Biznesie

Czego mnie ten projekt nauczył? Cierpliwości, dyplomacji i wiary, że dzięki twardemu uporowi, razem możemy więcej (dzięki Koleżanki, Koledzy z SBE). To był dobrze wykonany plan, pełen wyzwań, ale mimo to – realny do zrobienia. Warto było. Genialna inicjatywa. Kolejny krok do tego, aby marketerzy poznali bliżej narzędzie eventów i jego skuteczność. Efekty tej konferencji można było już ocenić tej jesieni odnotowując niesamowity wzrost ilości organizowanych wydarzeń we wszystkich agencjach eventowych i marketingowych. Z resztą sami możecie to potwierdzić, prawda? Relacja z tegorocznego wydarzenia Event Biznes poniżej:

Planeta Everitum

Po wielu latach marzeń – wystartował mój prywatny projekt Everitum. Zawsze tlił mi się pomysł stworzenia agencji łączącej szeroko pojęte kompetencje marketingowe, z działaniami typu „direct” – kontaktu bezpośredniego, dokładnie tam, gdzie są ulokowane eventy. Z pomocą wielu przecudownych ludzi, udało się zrealizować kilka realizacji, które w pełni spełniły założenia event marketingu. Krótko mówiąc – tego co sprzedaje tezę, przekonania, produkt, usługę przed eventem, na wydarzeniu i zaraz po nim. Całość to proces. Event się nie zdarza spontanicznie. Event to działanie. Narzędzie. Często długoterminowe. W to wierzę. Wzrost wartości eventów tkwi w powtarzalności. Podobnie wartości wizerunkowych i marketingowych. Event to Inwestycja. A jeśli te puzzle połączymy z kompetencjami marketingowymi i wizerunkowymi… To wtedy budujemy coś więcej niż event.

Kongresowe sprzedawanie

Tej jesieni firmę EVIO udało się namówić do stworzenia pierwszego w Polsce Kongresu eTV z panelami kształtującymi efektywną sprzedaż i case studies potwierdzające sens wdrożenia telewizji cyfrowej u Operatorów ISP, zakończone sukcesem. Wieczorną galę zwieńczała pierwsza w historii kopalni, Noc Halloween w Wieliczce na poziomie – 130 metrów pod ziemią. To był projekt zrodzony z marzeń, na szczęście – nie tylko moich. Kongres zakończył się zwrotem z inwestycji rzędu 110% zaś wielkość sprzedaży usług wzrosła o 25%. Warto dodać że kongres i jego marketing przed eventem pozwolił wygenerować prawie podwójną ilość leadów – klientów, którzy potencjalnie chcieli – a nie mogli się pojawić na wydarzeniu z uwagi na limitowaną ilość miejsc. Jedno wydarzenie pozwoliło zapaść w pamięć klientom, dobrze sprzedać produkt oraz umocnić relacje na przyszłość. To daje też pewność na organizację podobnych wydarzeń cyklicznie – stąd poczucie dobrze wykonanego zadania. Dodam, że wartość stanowił wdrożony tu PR & Marketing – stworzone pod to wydarzenie profile, materiały: ulotki, katalogi, strona www. Na koniec lekcja na przyszłość: tylko przy integracji obu płaszczyzn marketingu i eventu – można liczyć na sensowny ROI – zwrotu inwestycji w sprzedaży. Film oczywiście też powstał:

ELLUXUS – Wprowadzenie produktu na rynek

Gdy dowiedziałam się z końcem listopada, że robimy otwarcie Salonu Elluxus na Nowym Świecie za 2 tygodnie – pomyślałam że to żart. Z uwagi na brak czasu Agencja PR’owa się wycofała, zaś klientka poprosiła o wsparcie event, marketingowe, ale też o współpracę w obszarze PR czyli komunikacja z mediami.

Krótko profil klienta: Elluxus to przystań luksusu w kategorii biżuteria, art. piśmiennicze i skórzane. Każda z marek kryjąca się za szklanymi gablotami jest ikoną unikatowości – nigdy wcześniej nie występującą w Polsce. Do nich należą: Garrard, Brumani, Carrera & Carrera, Pasquale Bruni, Leo Pizzo, Pippo Perez, Utopia, St. Dupont, Steven Webster, Zancan. Tu, drzwi do salonu otwiera ochroniarz.

To co się działo przez te dwa tygodnie – to tylko nasz zespół wie. Było ostro. Komunikacja medialna powędrowała w świat wraz z zaproszeniem całej schedy świata fashion & luksus. Drzwi na otwarciu, 10 grudnia, nie można było zamknąć. Przyszło dwukrotnie więcej dziennikarzy, potencjalnych klientów a także pojawiło się kilku celebrytów z Moniką Richardson i Katarzyną Żak na czele. Tego wieczoru każdy mógł przymierzyć diadem Księżnej Diany, pierścionek za 100 tysięcy złotych czy kolię za pół miliona dolarów. Goście nie chcieli wychodzić. Głodni wrażeń wychodzili do drzwi obok przemierzyć się do Ferrari.

Po otwarciu w kolejnych dniach przychodzili klienci, zaciekawieni nowym światem luksusu. Jaki zwrot z inwestycji ? – jeszcze nie wiemy – ale klient nie uchyli rąbka tajemnicy. Poszło dobrze – bo klient planuje naszą współpracę przedłużyć w mixie 360 stopni czyli : PR’owo-marketingowo- eventowym.

Camino i eventowy restart życia

Koniec czerwca, cały lipiec i część sierpnia zmierzyłam się z trasą Camino Frances. Zaczyna się w Saint-Jean Pier du Port we Francji, a kończy w Santiago de Compostela w Hiszpanii. Łącznie pokonałam z grubsza ok 880 km piechotą. Eventy robię dla ludzi i towarzyszących emocji. Camino zrobiłam dla siebie. Droga uczy pokory, nadaje dystansu, uspokaja. W podróży stajesz się, jakby wrażliwszy na otaczające Cię dźwięki, naturę i piękno przyrody. Dusza się staje spokojna, myśli całkowicie odpływają. Idziesz i delektujesz się swoim tu i teraz. Z Camino będzie film i książka. Będzie też spotkanie o 19:00, 17 stycznia w Klubokawiarni „Tu i Teraz” na Odyńca 71 w Warszawie. Tam z Managerką tegoż miejsca opowiemy razem jak to jest na Camino. Przyjdź – zapraszamy. Będą filmy, zdjęcia, trochę pasjonatów podróży. A jeśli chcesz już teraz zakosztować smaczku Camino – zajawkę tę trasy możesz obejrzeć tu:

Książki, książki, książki…

…to moja prywatna fanaberia. Pochłaniam je w ilościach licznych. Całkiem niedawno przeczytałam „Dotykanie świata” Marka Kamińskiego. Opowieść, „wywiad rzeka” o wędrówce, o podróżach, o trudnościach. O tym jak można spełniać swoje i innych marzenia, oraz mieć do tego środki. Polecam. Budująca. (również dostępna w audiobookach). Kolejna wspaniała toPotęga Teraźniejszości Eckhart Tolle. Kredo mojego życia, które ciągle wdrażam. Cenny drogowskaz pomagający żyć z ludźmi, z trudnymi często sprawami, z akceptacją tego co mamy. Dziś wiem – że żyję często chwilą dłużej niż trzeba – ale w efekcie są piękne wpisy na bloga. Ostatnia to pozycja dla kobiet. „Czas Kobiet” – Iwona Majewska-Opiełka. Pozycja niezwykle budująca kobiece ego. Autorka nawołuje do odkrywania swojej wewnętrznej energii zarażającej miłością, wrażliwością i zrozumieniem reszty świata. Wszystkie trzy – bardzo dobre.

Quo Vadis 2015?

Na nowy rok – mam już swoją listę zadań na 2015. Jest tam 20 celów w tym kilka w kategorii „dobrze by było”. Chciałabym bardzo robić to co jest moją energią, mixem eventowo-marketingowym, skończyć pierwszą swoją książkę, pisać więcej do Was na blogu, dostawać jeszcze więcej budujących wskazówek od czytelników, cieszyć się kolejnymi, którzy dołączają do listy subskrybentów. Wiecie, kto czyta tego bloga? Właściciele agencji eventowych, event managerowie, studenci, szeeeerokie grono podwykonawców eventowych, marketingowcy, PR’owcy, ludzie od których ja też mogłabym posiąść niezwykłą wiedzę. Kiedyś pokuszę się o zrobienie dla Was wieczoru zapoznawczego. Poznamy się bliżej. Spojrzymy sobie w oczy. Heh…ale by było…

Wielkie dzięki za 2014 rok

Dziękuję że czytacie. Dziękuję, że mnie wspieracie. Dziękuję za każdy komentarz i kciuk wzniesiony w górę. Blog rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc, śledzę statystyki – co raduje moje oko i wiem, że każdy może znaleźć tu coś dla siebie. A czego nie ma? Piszcie. Alarmujcie. Intrygujcie. Każda uwaga będzie wysłuchana. Dajcie sugestie. Może być też i tu poniżej w komentarzach do bloga. Dla mojej wiadomości. Tam nic się nie pokaże bez mojej zgody – więc możecie być pewni że wiadomość dojdzie tylko do mnie. Ew. można mnie złapać zawsze pod mailem aga@agaciesielska.pl .

Niech ten nadchodzący 2015 rok będzie dla Was dobry, niech obfituje w Wyjątkowe Realizacje, w Niezliczoną Ilość Nowych Klientów, niech pojawi się góra nowych technologii i trendów niosących nowości w strefę eventów i niech nasz kontakt będzie stały i trwały.

Szczęśliwego Nowego Roku Kochani! Dziękuję Każdemu z Osobna. To był genialny rok. Oby kolejny był równie dobry!

Aga

Więcej o projektach tegorocznych, które się działy pisałam też tu: http://eventowablogerka.pl/roadshow-bedzie-sie-dzialo/ i tu http://eventowablogerka.pl/pierwszy-halloween-wieliczce/

JOIN THE DISCUSSION

Comments

  • Ola 5 stycznia 2015 at 12:19

    Wszystkiego najlepszego na nowy rok Aguś 🙂
    Osobiście i zawodowo 🙂

    Reply
    • Agnieszka 9 stycznia 2015 at 10:04

      Dziękuję Ślicznie Power-Kobieto!

      Reply
  • II edycja Konferencji Event Biznes 12 października 2015 at 01:14

    […] Ps. o zeszłorocznej edycji nieco pisałam w tym artykule: http://eventowablogerka.pl/2014-z-dziennika-eventowej-bloggerki/ […]

    Reply