fbpx

Britney Spears w Złotych Tarasach, Żelazny Mike z w duecie z Black Energy Drink, Sharon Stone w polskim sejmie, Bruce Willis na obiedzie w Oberży Pod Czerwonym Wieprzem w W-wie. Takich niebywałych spotkań w Polsce jest coraz więcej. Kto ma w tym biznes i jak to się przekłada na korzyści? Gwiazdy Zagraniczne w Polsce i parę słów właśnie o tym, zapraszam!

Jaki był cel jej wizyty?

Britney Spears w Polsce

Britney Spears, bielizna i pokaz mody

Limuzyna podjeżdża pod Centrum Handlowe w Złotych Tarasach w Warszawie. Tylnie drzwi otwiera ochroniaż. Z przestrzeni wyłania się czarny pantofelek i bordowa sukienka. Wychodzi ładna, zgrabna blondyneczka. Tłumy wyją, gwiżdżą, biją brawo. To Ona. Okrzyknięta przez światowe media – Księżniczka Popu – Britney Spears. Matka dwojga chłopców, podwójnie rozwiedziona, arystka z dorobkiem 4-ech płyt. Dziś w nietypowej roli: projektantki pierwszej kolekcji bielizny pod swoim brandem. Spotkanie – połączone z pokazem mody i nowych trendów. Wydarzenie przyciąga tłumy fanów. I Dodę która rzuca jej się na szyję. Co sprowadza Britney Spears do Polski? Motywacją artystki jest biznes. Prezentacja kolekcji, nadanie powiewu świeżości, motywacji dla fanów do zakupu jej płyt, pretekst do zbudowania jeszcze większej popularności. Interes ma też Galeria Handlowa, która nakręca kalendarz spotkań z Gwiazdami – przyciągając konsumenta wraz z innymi miłośnikami gwiazdy. Wygrana – Wygrana działa po obu stronach.

Britney wchodzi tuż przed Pokazem Mody swojej kolekcji Bielizny

Britney Spears w Galerii Złote Tarasy

Żelazny Mike w duecie z Black Energy Drink

Mike Tyson bawi się w najlepsze w Polsce, na zaproszenie firmy produkującej napój energetyczny, Grupy FoodCare i ich produktu Black Energy Drink. Jego wartość kontraktu produktu obecnie wyceniania jest na 80 milionów dolarów, które niezadowolony Klient domaga się zwrotu od Żelaznego Mike’a. 50 wygranych walk, najmłodszy mistrz świata wagi ciężkiej, zaledwie 6 porażek, de facto – zasłynął niechlubnie przez odgryzienie kawałka ucha Evanderowi Holyfieldowi. Bokser w transformacji. Woli bawić niż bić. W konsekwencji obecnie aktor filmowy (Kac Vegas) i teatralny (prowadzi one-man show na Broadwayu). Ile dobrego przyniósł ten kontrakt – o tym już nie mówią kuluary jego wizyty z 2013 roku.

Mike Tyson w radosnym uniesieniu

Mike Tyson w radosnym uniesieniu

Sharone Stone w Polskim Sejmie.

Aktorka znana głównie z roli filmu “Nagi Instynkt”. Od kariery aktorskiej przeszła do rzecznika spraw społecznych. Obecnie jest działaczką społeczną na rzecz wspierania badań nad wirusem HIV I właśnie za tę działalność w październiku 2013 roku otrzymuje nagrodę pokoju w Warszawie. Używa blasku swojej sławy dla spraw, które potrzebują uwagi. W efekcie – amerykańska fundacja na rzecz badań nad AIDS dzięki swojej ambasadorce zdobyła 400 mln dolarów. Pieniądze pomogły stworzyć lek zapobiegający przechodzeniu wirusa HIV z matki na dziecko, stworzyć sekcję leków antyretrowirusowych wydłużające życie osób zakażonych i łagodzące doskomfort ich życia. Jej wizyta w polskim parlamencie na zaproszenie marszałek Ewy Kopacz również ma ukryty cel. Ociepla wizerunek parlamentu, daje możliwość zwrócenia uwagi na wydarzenia będące ciągle aktualne w polskiej polityce jak historia: żołnierze polegli podczas II wojny światowej, czy też ofiary katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem, gdzie aktorka oddaje hołd i składa kwiaty. Dla mnie jest to już nie tylko aktorka z pięknymi nogami – ale osobowość wnosząca pozytywne zmiany w życie współczesnego świata.

Sharone Stone w wizycie polkim Parlamencie

Sharone Stone, Laureatka Nagrody Pokoju odbiera wyróżnienie w Warszawie

Czy możliwe jest zaproszenie każdego?

Teoretycznie tak. W praktyce wszystko sprowadza się do celów. Do równowagi korzyści dla ogniwa zapraszającego i aktora/artysty/celebryty. Wiadomo, że nie doszło do finalizacji oficjalnego zaproszenia aktorów: Al Pacino czy Arnold’a Szchwarzenegger’a przez firmę Stage Production. Motywy nie ujrzały światła dziennego. Oczywiście należy próbować, ale mieć na uwadze że to jest cały projekt logistyczny takiego przedsięwzięcia, który może okazać się dość kosztowny. Trudno też mówić o konkretnych sumach. Te informacje kryją się w ściśle strzeżonych umowach o poufności (NDA). Ale brukowce swoje potrafią wyszperać. Jedna z gazet podała że suma dwuletniego kontraktu Monici Bellucci z Cisowianką owiana jest tajemnicą. Jednak eksperci z branży reklamowej snują domysły, że honorarium dla aktorki mogło wynieść nawet 4 mln złotych.

Zaangażowanie Moniki Bellucci do reklamy Cisowianki Perlage

Monika Bellucci i reklama wody w prawdziwie włoskim stylu.

Czy Polska jest dobrym rynkiem dla tego typu wydarzeń i czy Polacy są dobrymi konsumentami?

Zapraszanie Gwiazd Zagranicznych do Polski nabiera rozpędu. Polska jest niemal 40 milionowym krajem w samym centrum Europy. Z punktu widzenia Gwiazdy to dobry target na zrobienia czegoś, co wzmocni sprzedaż jej produktów czy doda bodźca do wzmocnienia ich wizerunku. Polskie media z wielkim zainteresowaniem śledzą wydarzenia w których pojawiają się Gwiazdy Wielkiego Formatu i w nich uczestniczą. Takich przykładów jest więcej: Halle Berry w październiku 2010, Naomi Campbell w listopadzie 2006, Paris Hilton w październiku 2011, Salmy’a Hayek i Antonio Banderasa we wrześniu 2011. Polacy uwielbiają życia gwiazd i są fanami wielkich nazwisk widzianych tylko z ekranów zagranicznego kina akcji, czy świata mody i showbiznesu.

Jak wygląda mechanizm zapraszania gwiazdy?

Sam proces paradoksalnie wygląda dość prosto. Firma wysyła zapytanie-briefa do agencji. Prosi w nim o kilka propozycji i definicji celu jaki im przyświeca do zrobienia akcji promocyjnej. Istnieje sporo agencji-firm, które pośredniczą w tego typu tranzakcjach. Są to agencje eventowe, impresariaty artystyczne, agencje artystyczne. Warto wziąść agenta do prowadzenia negocjacji z Gwiazdą – gdyż jego pośrednictwo oszczędza czas, przyspiesza proces decyzyjny i deleguje odpowiedzialność za opiekę nad taka Gwiazdą w naszym kraju. Należy pamiętać, że oprócz tego że Gwiazda przyjeżdża – jest jeszcze zakup biletów lotniczych, spełnienie oczekiwań w zakresie standardów jakości w tym hotelu, doboru kwiatów, zadbanie o dobór menu i diety żywieniowej do którego są Gwiazdy przyzwyczajone. Na to potrzeba kilku etatów, aby wydarzenie doszło do skutku, odbiło się szerokim echem w świecie mediów. Powinniśmy też mieć co najmniej pół-roczny zapas czasu przed wydarzeniem. Grafiki jakościowych i sławnych gwiazd są mocno pozajmowane. Zaproszenie Gwiazdy należy traktować z taka samą jak poczet dyplomatyczny wizytujący nasze wydarzenie.

Keanu Reeves w polskiej kampanii oraz dobroczynność Star Lorda

Keanu Reeves promuje Kujawsko Pomorskie (2014)

Z jakimi nietypowymi prośbami możemy się spotkać przy współpracy z Gwiazdami?

Kevin Spacey będąc w Warszawie w styczniu 2014 poprosił o wygodną niemiecką limuzynę konkretnej marki oraz o szwedzki masaż. Zdarzają się gwiazdy, które proszą o kogoś do towarzystwa, o bezglutenową kuchnię, o wodę tylko tej jednej ulubionej marki. Więcej pisałam już o tym wcześniej – o tu: https://eventowablogerka.pl/gwiazdy_na_eventach/. Był też swego czasu ciekawy artykuł o samym event marketingu – do którego możesz wrócić, tu.

Każda wartościowa osoba może być dla nas muzą, gwiazdą czy idolem. A Gwiazdy są jak klocki lego. Dobrze poukładane przy kampanii potrafią robić cuda, potrafią zmienić rzeczywistość, potrafią wpłynąć na opinie publiczną. Dlatego warto im zaufać.

Liczę że też się podzielisz swoimi przygodami z Gwiazdami na forum ogólnym – lub pod moim stałym dyżurny mailem pod aga@agaciesielska.pl .

Pozdrawiam Cię serdecznie! A! I słowo na niedzielę! Daj mi proszę swoją ocenę w Ankiecie Eventowej Blogerki – potrzebuję poznać Twoje preferencje. Ankieta jest anonimowa i zajmuje zaledwie 30 sekund Twojego Cennego Czasu. Zajrzyj proszę: https://eventowablogerka.pl/ankieta-satysfakcji-czytelnika/ (Dziękuję Ci !)

Aga

Szybki wywiad o gwiazdach zagranicznych w Polsce

A tymczasem w kuluarach…

Ps. Dzisiejszy materiał został nijako sprowokowany przez Paulinę, dziennikarkę TVN, która dopadła mnie pewnym piątkowym wieczorkiem, abym udzieliła wywiadu nt. przyjazdów zagranicznych gwiazd do Polski na różnego rodzaju eventy, promocje marek, happening. Paulina! Dziękuję za podsunięcie tematu i za niezwykle wnikliwe pytania. (Edycja jeszcze nie znana – poinformuję jak będzie).

JOIN THE DISCUSSION

Comments

  • Agencja hostess 9 lutego 2015 at 17:33

    Nasza agencja hostess http://www.orima.pl obsługuję tego typu wydarzenia i eventy. Dlatego wiemy że jest to bardzo dobra realizacja.

    Reply