51 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby otrzymywać wynagrodzenie między 2 a 4 tys. zł netto. 6 proc. zadowoliłoby się kwotą niższą niż 2 tys. zł. Jedna piąta z nas za satysfakcjonujące uznałaby wynagrodzenie w przedziale 4-6 tys. zł. Powyżej 6 tys. zł na rękę chciałoby zarabiać tylko 6 proc. Polaków, zaś 16 proc. nie potrafiło wskazać konkretnej kwoty. Wynika z badania „Finanse Polaków”. Jak wygląda branża eventowa na tle wspomnianych oczekiwań? Ile zarabiamy i czy nasze wynagrodzenie większość Polaków uznałaby za satysfakcjonujące? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym raporcie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej.
Od 17 lat SAR bada wynagrodzenia i stawki cennikowe w firmach sektora komunikacji marketingowej. W najnowszym raporcie przedstawiono analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych, agencji brand design oraz agencji eventowych.
Jak czytamy w raporcie: Pomimo sporego optymizmu na początku 2016 roku, jedynie niewiele ponad połowa firm ostatecznie zwiększyła przychody. Odzwierciedla się to również w prognozach na rok obecny. Branża ostrożniej patrzy na swoje wyniki wzrost przychodów na rok 2017 zadeklarowało 58% agencji reklamowych, 50% agencji eventowych oraz 40% agencji mediowych.
56 proc. badanych firm zwiększyło w ostatnim roku liczę pracowników (w różnych formach prawnych), podczas gdy prognozowało to 71 proc. Spadek zanotowało 20 proc., a rok temu spodziewało się tego tylko 5 proc. 60% badanych organizacji oczekuje, iż w roku 2017 zwiększy liczbę pracowników.
W tabelach zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana), dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla płacy gwarantowanej brutto. Jest to wartość stałej płacy zapisana w umowie – dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych; dla ekspertów i konsultantów, prowadzących działalność gospodarczą, uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w PLN w wymiarze miesięcznym. Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych – takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne. Całkowity koszt płacy gwarantowanej finansowany przez pracodawcę, jest wyższy przy pracownikach etatowych (składki ZUS pokrywane przez pracodawcę). W kontekście danych płacowych – mediana oznacza taką wartość wynagrodzenia, przy której tyle samo osób objętych badaniem otrzymuje płacę wyższą jak i niższą od tej wybranej – czyli jest to miara przeciętnego wynagrodzenia pracowników objętych badaniem.
STAWKI GODZINOWE 2017
Jestem ciekawa jakie są wasze przemyślenia na temat raportu? Zgadzacie się z jego wynikami? O tym kto może zostać event managerem przeczytacie w tekście Event manager – zawód nie dla każdego
Pozdrawiam Was – Wasza Eventowa Blogerka
ps. Informacje wykorzystane w tekście pochodzą z:
A i bardzo dobrze, że tyle zarabiają! Ostatnio miałam na głowie organizację małego eventu – na skalę gminy wiejskiej. Niby nic, a jednak prawie osiwiałam ze stresu. Prawie wszystko spoczęło na moich barkach. Teraz wiem, co to za ból… Dobrze, że chociaż podjęłam współpracę z http://www.rockfilms.pl/ Udokumentowali efekty mojej ciężkiej pracy. i czuję chociaż częściową satysfakcję jak oglądam te piękne nagrania. 🙂
Comments