fbpx

Pewnie już dość czasu upłynęło, aby się przyzwyczaić do stanu wyjątkowego jaki ogarnął całą branżę MICE. Jedni się przebranżowili, inni oferują zupełnie nowe usługi, jeszcze inni z utęsknieniem czekają na zniesienie zakazów robienia eventów i odblokowanie granic. Co nas czeka? Co się dzieje? W którą stronę to idzie?

1. Wieści z frontu…

Wydarzenia z branży MICE zmieniają się szybko i równie szybko ulegają przedawnieniu. Codzienna dawka informacji z przeróźnych źródeł medialnych przytłacza, a czasem jest  wątpliwej jakości. Mimo wszystko, staramy się być na bieżąco. Słuchamy webinarów, pochłaniamy setki treści z różnych rejonów świata i zastanawiamy się, w którą stronę to wszystko zmieniarza. Niestety, moje rokowania na pełne „odmrożenie” branży MICE i swobodne robienie eventów nie są superpozytywne.

Bardzo cieszy mnie, start krajowych połączeń lotniczych. Na zagraniczne podobno możemy czekać już tylko dwa tygodnie – o ile rząd da nam zielone światło. To świetnie, że hotele choć powoli – wracają do gry. Po 4 maja otworzyło się tylko 50% hoteli. Pełny obraz branży hotelarskiej możecie sprawdzić w raporcie od MojeKonferencje.pl o tu: Sytuacja-w-branzy-noclegowej-oczami-Hotelarzy-Raport-z-badania. Ich drzwi  mogą być otwarte dla gości indywidualnych, których jest jak  na lekarstwo.

Hotele miejskie przejdą dłuższy proces odmrażania, bo biznes nie jeździ i zamierza chwilowo hibernować dla zachowania bezpieczeństwa. Lepiej może być w kurortach. Tam zabukowanych jest już ponad 60% pokoi hotelowych na wakacje. Nie ulega wątpliwości że najbliższe miesiące wakacyjne będą rentownym czasem dla hoteli poza wielkimi miastami. Turystyka indywidulana chętnie wybiera domki i prywatne apartamenty.

A teraz eventy. O naszych, kochanych eventach z „krwi i kości” musimy chyba na razie zapomnieć. I choć 6 czerwca rząd wprowadza odmrożenie wydarzeń plenerowych do 150 oraz daje zielone światło wydarzeniom, imprezom rodzinnym czy weselom, to dalej jest to dla nas marne pocieszenie. W międzyczasie pojawiają się wytyczne z zakresu bezpieczeństwa organizacji, które poważnie nam utrudnią utrzymanie cash flow przy obłożeniu 1/3 wynajmowanej powierzchni. Zachowanie dystansu ok. 2 metrowego skazuje nas na mniejsze eventy i to za mniejsze pieniądze. Jeszcze te opryski, maseczki, odzież ochronna, ozonowanie… makabra. Ja tracę radość z robienia eventów według nowych zasad. Wy też?

2. Kilka rozporządzeń i regulacji MICE już opublikowanych:

ZESTAWIENIE WYTYCZNYCH DLA ORGANIZATORÓW IMPREZ KULTURALNYCH I ROZRYWKOWYCH

29 maja ukazało się rozporządzenie zawierające informacje nt. rozmrożenia przemysłu spotkań. Pełna treść rozporządzenia dostępna jest TUTAJ

Wśród wytycznych przygotowanych przez ministerstwo, które mogą zainteresować organizatorów wydarzeń są także te dotyczące:

  • kin plenerowych i samochodowych – WYTYCZNE
  • muzeów i galerii sztuki (w szczególności pkt 3) – WYTYCZNE
  • organizacji pracy na planie filmowym – WYTYCZNE 

 

Nasi Klienci też się zahibernowali. Obserwuję, że wszystkie firmowe budżety na tegoroczne eventy zotały przesunięte do innych działów lub w całości są wstrzymane. Klienci boją się o bezpieczeństwo swoich pracowników, partnerów i z pewnością nie da się namówić ich na wydarzenia po spustoszeniu biznesowym jakie nam sprezentował nam Covid-19. Słyszałam też, że ciężko poprosić o zaliczki na eventy zaplanowane w przyszłości, bo nikt faktycznie nie wie, kiedy pandemia minie i kiedy właściwie będzie normalnie. Dlatego….

3. Wszystkie eventy schodzą do online-u.

I love marketing, Polzak Marketing 2020, e-Gala Innovation 2020 czy nawet rozdanie nagród w MP Power Awards weszły do online’u. Podobnie liczne zagraniczne wydarzenia w tym europejski Eventex Awards został też roztrzygnięty online. Wirtualne firmy technologiczne odnotowują wzrosty zainteresowań. Wiele z nich nie jest wręcz w stanie nadążać za popytem. Do ciekawych rozwiązań organizujących wydarzenia wirtualne zaliczają się platforma Virbela.pl, Run The World czy Bevy.

4. Kongres Ogródek 2020 – czyli wielki restart MICE i HoReCa!

Przy okazji internetowych edycji podpowiem Wam, że specjalna wirtualna edycja Forum Branży Eventowej FBE i Kongresu Szefów Kuchni odbędzie się 16 czerwca 2020, w godzinach 10:00 – 14:00. W programie 5 wystąpień na scenie głównej, pokoje ekspertów, podcasty, prezentacje najlepszych dostawców. W programie Sceny Głównej:

Anna Nowakowska – Nie odwołuj, przenieś się w plener.
Dagmara Chmielewska, Michał Kibil, Andrzej Kruczyński – Niemożliwe staje się możliwe? Praktyczne porady dla organizatorów wydarzeń na najbliższe miesiące.
Anna Dębska – 10 wskazówek jak prowadzić gastronomię w trudnych czasach?
Agnieszka Chaber – Tomczak – Działaj w digitalu: jak przygotować się do nagrań online, by uniknąć głównych grzechów i wyróżnić się jakością?
Jarosław Dumanowski – Inspiracje kuchni staropolskiej na restauracyjne wynosy.

Rafał Głowacki – Powrót gastronomii w obiektach sportu, rekreacji i kultury – kina, stadiony, koncerty, itp.

5. Jak żyć aby nie zwariować – jest już podcast!

Dzieje się, oj dzieje wokół nas, a my … cóż…robimy wszystko, żeby było jak najlepiej, żeby sobie poradzić, żeby się trzymać i i… żeby nie zwariować! Jednak nie zawsze nam to wychodzi… delikatnie mówiąc. Chcielibyśmy się obudzić z tego niedorzecznego snu o wirusie, zacząć pracować i wrócić do dawnej rzeczywistości. W kwietniu rozmawiałam z moimi gośćmi: jak sobie radzić w tych czasach i co w obliczu wyzwań i problemów, pomaga nam życiu w codziennym. A moimi gośćmi byli:

  • Joanna Janowicz – Doradca biznesowy, ekspert komunikacji interpersonalnej, trener rozwoju.
  • Piotr Strzyżewski – Manager w Consulting +33, pomagam właścicielom i zarządom firm w zwiększaniu wartości biznesu i sprzedaży.

(Można pobrać ten odcinek klikając POBIERZ lub posłuchać go na iTunes, na Spotify i na ANDROID wyszukując Eventową Blogerkę w podcastach.

6. Tłumacze też pracują zdalnie!

Jak donosi reprezentacja Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych znaczna część tłumaczy już przeniosła się do online’u i świadczy zdalne usługi tłumaczeniowe określane również angielskim skrótem RSI (remote simultaneous interpreting). W praktyce organizuje się to na dwa sposoby:

  • hub tłumaczeniowy: tłumacze pracują z wykorzystaniem infrastruktury technicznej stosowanej zazwyczaj w warunkach konferencyjnych – w kabinie wyposażonej w sprzęt konferencyjny, często razem w jednym miejscu i z bezpośrednim wsparciem technicznym; jedynie uczestnicy konferencji znajdują się gdzie indziej (w jednym lub w wielu miejscach) i do/od nich przesyłany jest sygnał.
  • Rozwiązania online, zwane także platformami cyfrowymi „w chmurze”, polegają na pracy tłumacza konferencyjnego w miejscu odizolowanym od pozostałych uczestników spotkania (w tym także innych tłumaczy), z wykorzystaniem własnej infrastruktury (komputera/laptopa i zestawu słuchawkowego), bez bezpośredniego wsparcia technicznego
  • Stowarzyszenie opracowało zbiór dobrych praktyk podczas COVID-19 które możecie przestudiować te Tłumaczenia zdalne [RSI]_stanowisko_PSTK

7. Śledź kanał YT Eventowej Blogerki – za chwilę nowe odcinki!

Na koniec przypominam, że zbieram materiały dotyczące nowego odcinka eventowych wiadomości. Jeżeli masz coś co pasuje do dzisiejszych czasów i może Ci pomóc w dystrybucji treści – napisz, zadzwoń – służę pomocą. A ostatni kwietniowy odcinek można przejrzeć o tu. Nowy pojawi się w nadchodzącym tygodniu.

Zdrowia, Cierpliwości i  przełączenia to virtual! Pozdrawiam serdecznie

Aga

Ps. Jeśli chcesz dać dzis coś od siebie światu, to tu jest drobna podpowiedź. Kuba – maluch zbiera na turnus rehabilitacyjny. Kwota jest mała bo brakuje tylko 7000. Jak każdy z nas sypnie groszem – damy dzieciakowi odrobinę nadziei na lepsze jutro. Spróbuj – poczujesz się lepiej. Więcej o tu. Dziękuję!

JOIN THE DISCUSSION