fbpx

W piątek, 19 października, byliśmy świadkami realizacji już V edycji Konferencji Event Biznes 2018 skierowanej dla branży eventowej, która odbyła się w PTAK Warsaw Expo. Konferencja opiewała w akcenty o motywacjach, o przykłady z realizacji, o technologię i o potędze współpracy wewnątrz teamu. Relację Ani Łukanowskiej, event managerce, z którą współpracuję w Everitum, przeczytałam z wielkim zainteresowaniem i ją Wam udostępniam poniżej. Aniu – dzięki za Twój czas i relację!

Tetiana Galitsyna

Spotkanie branży eventowej rozpoczęło się od pięknego występu Tetiany Galitsyny – zwyciężczyni polskiej edycji Mam Talent 2013 roku, zdobywczyni nagrody „Człowiek Roku” 2014 w kategorii „Kultura i Sztuka” Tetiana jest prekursorką sztuki malowania piaskiem w Polsce oraz kreatorką pierwszych w Europie pokazów malowania światłem.

Jej obrazy, niczym jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, zmieniały się w tempie błyskawicznym, tworząc różnego rodzaju kompozycje rysowane na piasku.

Opowieść Tetiany zakończyła się puentą. Razem tworzymy jedną społeczność – Stowarzyszenia Branży Eventowej – Organizatora tejże konferencji.


Otylia Jędrzejczak

Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska w pływaniu, multimedalistka Mistrzostw Świata, Europy i Polski. Jako sportowiec osiągnęła wszystko, o czym marzyła. Jednak nie poprzestała na tym, cały czas wyznacza sobie cele, które skrupulatnie realizuje.  Mówi, że „nie ma rzeczy, do których się nie nadajemy, są tylko takie, do których się słabo przygotowujemy”.

Podczas swojego wystąpienia opowiadała o swojej drodze do mistrzostwa, stwierdziła, że porażka to tylko przystanek w drodze do sukcesu! Każdy sukces związany jest z jasno określonym i zwizualizowanym celem. A na sukces pracuje cały team, który jest najważniejszym ogniwem całego przedsięwzięcia.

Jednoosobowo nie osiągniemy tyle, co pracując zespołowo, bo tylko w drużynie jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski z tego, co wyszło, jak również, co z tego nie wyszło. Kończąc swoje skierowała apel do swojej publiczności, który zacytuję: „Żeby Wam się chciało chcieć!”


Profesor Jerzy Bralczyk

Profesor Jerzy Bralczyk, językoznawca, wiceprzewodniczący Rady Języka Polskiego, autor wielu książek o języku polskim, podczas tego spotkania opowiadał o ewolucji słów takich jak celebracja, uroczystość, czy też wydarzenie.

Język polski ulega bardzo szybkiej ewolucji. Wyraz, który kiedyś oznaczał wzbudzać litość dziś oznacza podniosłość, specjalny sposób mówienia. Tym słowem jest patos.

Profesor Bralczyk podkreślił jak ważne jest właściwe używanie słów, stwierdził, że w evencie jest więcej rozrywki niż w patosie i celebrze.

Jeżeli coś jest zbyt patetyczne staje się wówczas śmieszne, jednakże nigdy nie powiemy odwrotnie. A eventy obchodzimy uroczyście a przede wszystkim je celebrujemy.

Wystąpienie zgromadziło tłumy, a wykładowca pobudził swoją charyzmą całą salę, która nagrodziła go brawami.


 

Piotr Bucki

Piotr Bucki, szkoleniowiec, wykładowca, dziennikarz, coach, manager, od bardzo wielu lat pomaga ludziom budować komunikację w różnych obszarach.

O eventach należy mówić w emocjach zarówno dobrych i jak i złych. W informacjach o evencie bardzo ważna jest transmisja społeczna związana z emocjami, a tym co bardzo silnie wzmacnia tę transmisję jest lęk i radość. Eventy powinny stanowić walutę społeczną (social value). Powinniśmy czuć potrzebę przekazywania informacji o danym wydarzeniu szerszemu gronu, czyli czuć się niejako jej ambasadorem i ją sprzedawać.

Im człowiek bardziej identyfikuje się z danym wydarzeniem tym chętniej o nim mówi i chętniej do niego wraca. Najlepiej aby wydarzenie zawierało elementy nowe, udoskonalone, zaawansowane technologicznie. Nowe oznacza lepsze. W przekazywaniu informacji o evencie ważne jest, aby trafić do influencerów, którzy mają duży wpływ na swoje środowisko czy otoczenie, wówczas mamy szansę, że wieść o naszym evencie pójdzie w świat.

Michiel Pool

Michiel Pool, szef Global Events w firmie Ericsson. Jako szef globalnych wydarzeń zajmuje się produkcją różnego rodzaju eventów, np.: Mobile World Congress czy Digital Transformation World wielokrotnie nagradzane na R&D Digital Summit.

Wydarzenia Ericsson łączą odbiorców z autentyczną naturą ich marki poprzez uczestnictwo w osobistych, wiarygodnych i zapadających w pamięć doświadczeniach.

W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę, że należy dbać o wszystkie działy firmy, w każdym robić wewnętrzne spotkania oraz spotkania globalne dla całej firmy.

Każdy pracownik musi czuć się częścią składową organizacji dla której pracuje. Dla dobrej współpracy potrzebujemy ludzi o różnych specjalizacjach, czyli zgranego teamu, o którym wcześniej wspomniała Otylia Jędrzejczak.

Michael jest zwolennikiem idei: wyróżniać się z tłumu i pokazać wyniki swoich projektów za pomocą danych ROI.


Adrian Kostrzębski

Adrian Kostrzębski, PR & sales Director Turtle Entertaiment Polska oraz PR Manager of ESL Poland. Opowiadał jak bardzo ważną rolę gra współpraca w organizowaniu imprez na dużą skalę.

Przedstawił 4 filary dobrej komunikacji: zobacz, myśl, działaj i dbaj. Wykorzystując te 4 elementy mamy szansę na bardzo udaną realizację.

Impreza Intel Extreme Masters to ogólnoświatowe przedsięwzięcie zorganizowane w tym roku w Katowicach, to wydarzenie, które śledzą miliony kibiców na całym świecie, gromadząc się na trybunach i przed monitorami.

Intel Extreme Masters to najbardziej prestiżowy cykl turniejów gamingowych. W Katowicach wyłonieni zostali mistrzowie świata w Counter-Strike: Global Offensive i StarCraft II. Zawody potrwają sześć dni, ale najważniejsze wydarzenia będą miały miejsce w dniach 2-4 marca 2018, kiedy to zaplanowano play-offy.


Dawid Niemczyk

Dawid Niemczyk, starszy specjalista w Volkswagen Poznań. Opowiadał o organizacji Jubileuszu 25lecia Volkswagena w Poznaniu. Wielkie wyzwanie, ogrom pracy i wielki sukces na finiszu.

Pół roku przygotowań, wiele nieprzespanych nocy, ogrom prac logistycznych i setki ludzi współtworzących to mega wydarzenie. O tym pisała Eventowa Blogerka w odrębnym artykule, który rozniósł się bardzo szerokim zasięgiem.

To wydarzenie pod wieloma względami było projektem z wyzwaniem. Zwłaszcza to, iż była to pierwsza tego typu produkcja w Polsce z mappingiem na płycie stadionu o wymiarach boiska piłkarskiego. Jego niezwykły rozmach widać na poniższym filmie:



 

Małgorzata Rybak – Dowżyk

Małgorzata Rybak-Dwożyk, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile.  Swoim wystąpieniem zdecydowanie postawiła kropkę na „i”, opowiadając o przygotowaniach i samej realizacji eventu z celem charytatywnym „Magenta Stars”.

Impreza została zrealizowana dla ponad 2600 pracowników firmy T-Mobile oraz zaproszonych gości, a to wszystko na stadionie Legii z plejadą gwiazd muzycznych. Wypowiedź Pani Małgorzaty była pełna pasji w sens robienia wydarzeń społecznie odpowiedzialnych.

Na koniec Pani Małgorzata podkreśliła, że w tym wydarzeniu najważniejszy był cel i sens całej inicjatywy oraz budowanie historii marki T-Mobile. Wrażliwość społeczna biznesu jest zawsze dobrym kierunkiem rozwoju przedsiębiorstw.


Tomasz Sobierajski

Tomasz Sobierajski, socjolog, obserwator społecznych zjawisk i trendów. Opowiadał o generacji X, Y i Z. Jak bardzo mylne i krzywdzące może być przypisywanie tego typu akronimów do tych pokoleń.

Wrzucanie wszystkich do jednego worka jest niebezpieczne z punktu widzenia osób, które w danym momencie rozpoczynają swoją karierę zawodową.

Nie wszystkie osoby z danej generacji mają te same cechy osobowościowe co pozostałe osoby, dlatego tak ważne dla pracodawców jest aby nie generalizować pokoleń. Zachęcam do zapoznania się z blogiem Pana Tomasza i jego dużą biblioteką publikacji.


Stephan Jung, Fot. Paweł Dobrowolski (ICUImages)

Stephan Jung, CEO InoventiQ Group. Czy drukarki 3D mogą zmienić nasze życie? Jaka przyszłość czeka nanotechnologie? Żyjemy w czasach gdzie jesteśmy w stanie wydrukować model bardzo drogiego samochodu jako atrapy wykorzystywanej w filmach akcji.

Potrafimy wyprodukować sukienki w 3D, które będą pokazywane podczas pokazów mody. Pan Jung przedstawił nadchodzące mega trendy, i zwrócił uwagę na zagadnienia: indywidualizm, czas kobiet, rewolucja wieku dojrzałego, globalizacja, łączność czy sztuczna inteligencja.

Puenta na koniec: współczesny człowiek nie chce się starzeć, chce być zawsze na czasie, mieszkać w mieście i otaczać się najnowszymi zdobyczami techniki – mieć wszystko w najwyższej jakości.


Piotr Psyllos

Piotr Psyllos, wynalazca, programista, elektronik, informatyk. W rankingu Amerykańskiego Forbesa uznany jako jeden z 30-stu najlepszych innowatorów technologicznych którzy nie ukończyli trzydziestego roku życia.

Podobnie jak wcześniejsza prelekcja, ta również dotyczyła przyszłości, tego co nas czeka, czy roboty będą wykonywać za nas pracę? Czy jesteśmy gotowi na to, aby roboty były w stanie odwzorowywać emocje ludzi?

Dowiedzieliśmy się o tym, czym jest uczenie maszynowe, gdzie się je stosuję i jak można wykorzystać ślady cyfrowe do wspomagania organizacji wydarzeń i propagowania o nich informacji.

Jak daleko jesteśmy w stanie posunąć się przy tworzeniu algorytmów (uczenie maszynowe) aby roboty wykonywały za nas czynności, np. zamawiały nam wizytę u fryzjera lub komunikowały się z naszymi gośćmi na evencie informując, gdzie są wolne miejsca do zaparkowania. Na świecie są już roboty, które umiejscowione są w recepcjach hoteli, ich rolą jest witanie gości. Ciekawe co powiedziałby na to twórca serialu Alternatywy 4 ?. Piotr Psyllos ma swój blog i można go eksplorować.


Łukasz Kosuniak

Łukasz Kosuniak, konsultant marketingu B2B,

Opowiadał o digitalizacji eventów biznesowych – jak wprowadzić eventy w świat cyfrowy i udowodnić ich wpływ na biznes. Na co dzień Pan Łukasz pomaga firmom pozyskiwać klientów biznesowych oraz budować silne marki eksperckie. Wierzy, że skuteczny i odpowiedzialny marketing jest źródłem wartości a nie kosztów w firmie.

Od kilkunastu latach pracując dla dużych korporacji IT (Microsoft, Samsung) miał okazję poznać wiele metod i narzędzi nowoczesnego marketingu cyfrowego. Obecnie jako konsultant i trener pod marką Businessmarketer.pl  dzieli się wiedzą z managerami, którzy chcą wykorzystać najnowsze metody i narzędzia marketingu B2B. Jest autorem książki, kursów i blogerem.


 


Mary Krillova

Mary Krillova, dyrektor zarządzająca Balltic Event Industry Club. Jej opowieść również dotyczyła współpracy, budowania zgranych zespołów, zaprezentowała wiele filmów z różnych realizacji.

Michał Kibil

Michał Kibil, adwokat, partner zarządzający w kancelarii Kibil i partnerzy. Opowiedział o nowych regulacjach prawnych oraz o przepisach, które dotyczą bezpośrednio branży eventowej. Jak również o tym, czy wszyscy podlegamy pod nową ustawę o usługach turystycznych oraz co z tym RODO.

Ostania prelekcja ściśle wiązała się z debatą kończącą całą konferencję Event Biznes 2018. W debacie udział wzięli: Magdalena Kondas, Marta Chmielewska, Sebastian Oprządek, Krzysztof Celuch, Joanna Cendrowska, Michał Kibil oraz Mariusz Gerłatowski.


Uczestnicy debaty skupili się na: RODO, ustawie o usługach turystycznych, prawie do wizerunku i prawie autorskim oraz na Białej Księdze Komunikacji Marketingowej. W podsumowani debaty Magda Kondas stwierdziła, że: rynek się rozwija w związku z czym branża eventowa ma jeszcze wiele przed sobą, należy uczyć klientów, wykorzystywać nowe technologie do mierzenia efektywności eventów, a siła nasza jest w jedności – zgrany team to podstawa!

Pozdrawiam Was serdecznie i cieszę się, że byłam na Event Biznes 2018!
Ania Łukanowska

Ps. A w ostatnich publikacjach Agi – Eventowej Blogerki polecam bardzo Wywiad ze Stylistką Igą Piaszczyńską czyli Event manager w rękach stylistki.

JOIN THE DISCUSSION