Upominki pracowników są kosztem pod warunkiem, że są nabyte ze środków obrotowych. Jeśli zostały zakupione ze środków na fundusz z ZFŚS- wydatki nie mogą być kosztem. Prezenty gwiazdkowe na rzecz kontrahentów nie są wydatkiem kosztowym. Przekazywane prezenty, które nie mają na celu reklamy firmy – będą wydatkiem na reprezentację.
Zakup kartek świątecznych, znaczków, kopert nie jest uznawany za reprezentację, a więc może być kosztem podatkowym.
Spotkanie wigilijne pracowników firmy może być kosztem pod warunkiem, że zaproszeni sa wyłącznie pracownicy. Jeżeli na event świąteczny zaproszeni będą również kontrahenci lub rodziny pracowników koszty należy rozliczyć proporcjonalnie.
Mikołaj dla dzieci może być kosztem, jeśli jest finansowany ze środków obrotowych przedsiębiorstwa.
Wystrój wnętrza w świątecznym klimacie stanowi koszt podatkowy.
Alkohol w prezencie przez organy podatkowe uważany jest za zakup reprezentacyjny.
Tego typu słodycze noszą znamona reklamy, a więc można je ująć w kosztach podatkowych.
Sprzątanie po imprezie wigilijnejrównież stanowi koszt uzyskania przychodu.
Garść wiedzy podatkowej przyda się każdej osobie zainteresowanej organizowaniem eventów światecznych, bez względu na to czy interesuje go ta kwestia, czy nie. Mam nadzieję, że ten drogowskaz skieruje Was w dobrą stronę, a rozliczanie eventów świątecznych pójdzie jak po maśle 🙂
Eventowa Blogerka