fbpx

Flash moby Zaskakiwały, zachwycały, przekształcały codzienność poprzez niezwykłą i inspirującą niespodziankę, którą każdy mógł cieszyć się i długo wspominać. Na czym polega ich popularność?

Z założenia Flash moby polegały na pozornie spontanicznym zgromadzeniu ludzi wykonujących określone, nieraz niczym nieuzasadnione dla obserwatorów działanie. Popularność „błyskawicznego tłumu” szybko stała się atrakcją eventową, a pierwotne założenie ewoluowało – zaczęto je wykorzystywać jako elementy kampanii reklamowych i akcji promocyjnych. Flash moby stały się spektaklem staranie wyreżyserowanym, w którym spontaniczny tłum zastąpiono aktorami, świetnie przygotowanymi do swojej roli.

Z flash mobami miałam już do czynienia, w tym roku przede mną kolejne wyzwanie – organizacja „spontanicznej” akcji na dużej, medycznej konferencji. Klientowi spodobał się pomysł i już nie mogę doczekać się jego realizacji.

Fenomen tego przedsięwzięcia zauważyło wiele firm światowych, ale też polskich – NBA, IBM, Hyatt, Sears, Unilever, MTV, Philips, Monster, Clarins, Samsung, Campbell, Planet Fitness, Project Runway, KPMG, Disney ABC Television Group, można długo wyliczać.

Motyw przewodni flash moba może przybierać rozmaite formy. Jeśli myślicie o organizacji takiej akcji do jej zrealizowania wykorzystajcie polecenie np. wykonania jakiegoś gestu, skomplikowanej choreografii, krzyknięcie lub bezruch. Ważne by osiągnąć cel – zwrócenie uwagi. Po dograniu szczegółów pozostaje tylko nadzorować przebieg flash moba.

Tu nie powinno być niespodzianek. Wynajęci na potrzebę realizacji ludzie zbierają się w określonym miejscu, na pewien sygnał (ustalona godzina, początek utworu z głośników, kichnięcie pani w niebieskiej sukience) zaczynają  robić „COŚ” przez krótki czas (nie więcej niż kilka minut). Następnie wszyscy bez słowa rozchodzą się w przeciwnych kierunkach, jakby nic się nie wydarzyło.

Kopenhaga – koncert muzyków filharmonii w metrze:

Kalinka w kaliningradzkim markecie

Gości możemy zaskoczyć w przeróżny sposób. Biorąc na warsztat wybrany musical lub teledysk. Dzięki oryginalnej muzyce lub sparodiowanym popularnym utworom możemy stworzyć niespodziankę dla publiczności, która sprawi, że poczują się tak, jakby po prostu weszli do ulubionego teledysku lub stali się częścią musicalu na Broadwayu. Śpiewając, tańcząc i grając na żywo, cały świat muzyczny możecie ożywić na oczach gości podczas kolejnej imprezy firmowej, gali lub konferencji.

Uczestnicy „Mam Talent!” urządzili flash mob na Dworcu Centralnym w Warszawie

Świąteczny flash mob w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja, Łódź

Flash mob w Złotych Tarasach

Innym pomysłem jest wykorzystanie tańca. Wybieracie utwór, ustalacie choreografię i możecie wspólnie z klientem świętować promocje lub premiery produktów, wprowadzić specjalną energię na spotkania lub konferencje dla klientów, czy integrację pracowników.

Jeśli chcecie zaangażować tłum i go rozśpiewać wykorzystajcie popularny utwór, żeby dać szansę gościom na dołączenie do wynajętych aktorów. Oczywiście od Was zależy dobór piosenki, ale nie bójcie się szalonych propozycji, w końcu chodzi o zabawę.

Taneczny flash mob T-Mobile,  Liverpool Street Station

Flash mob jako prezent niespodzianka na ślubie

Jeśli nie chcecie śpiewać i tańczyć zaaranżujecie jakiś ruch, dowolny chwyt, jaki możecie sobie wyobrazić – ruch ręką, podskoki, zdejmowanie i zakładanie kapelusza, stanie na rękach. Ważne koncepcja flash moba była spójna z ideą eventu, a zaangażowani aktorzy potrafili przekszttałcić akcję w coś spektakularnego.

Bohemian Rapsody Flash Mob

Czekam na Wasze przemyślenia w temacie spontanicznych akcji tłumu na evencie. Ja tymczasem wracam do pracy nad moim Flash mobem, kto wie czy nie dołączę do aktorów podczas realizacji, w końcu ma być spontanicznie.

Eventowa Blogerka

JOIN THE DISCUSSION