To osoba i animator w jednym. Zajmuje się dobieraniem oraz odtwarzaniem i miksowaniem muzyki dla pobudzenia uczestników do tańca i nie tylko. Dobry DJ wyczuwa psychologię tłumu. Wie kiedy przyspieszyć muzyczny bit. Wie kiedy publiczność już jest zmęczona i należy zmniejszyć tempo skaczących w rytm muzyki głów. To on nadaje rytm, stwarza płynność muzyczną w swoim występie, łącząc ze sobą różne utwory muzyczne, a nawet dodając różne efekty dźwiękowe znane jako sample filmowe czy utwory typy akapella. Dobry DJ jest naszym źródłem energii na evencie.
Krótkie dźwięki naśladujące brawa, oklaski, gwizdy czy śmiech nazywamy potocznie dżinglami. Jingle do konferencji nadają dynamiki oraz charakteru. Każdy event manager ale też DJ posiada w swoich zasobach kilka tysięcy ścieżek pasujących do rozdania nagród, tych wyzwalających aplauz, fanfary, zachwyt czy śmiech. Warto mieć lub zadbać odpowiednio wcześniej o swoje wstawki muzyczne, które uprzyjemnią każdą formułę spotkania firmowego. Specjalnie dobierany set muzyczny – pozwala zachować pół – profesjonalny dystans mówców ze sceny z widownią. To pobudzacz dodatkowego zmysłu człowieka – stąd również zapadająca nam w pamięć energia eventu.
DJ w Duecie
Połączenie muzyki miksowane z DJ’ki przy akompaniamencie Saksofonisty, syntezatora, czy innych wokalistów to już nie dość świeża nowość, ale często wykorzystywana na imprezach firmowych. Pozwala to podejść nieco klasycznie do muzyki mechanicznej i brzmi jak koncert na żywo. Zaletą jest niski nakład budżetowy za występ. DJ w duecie czuje się zwykle pewniej, chętniej eksperymentuje z miksowaniem – bawi się konsolą, próbując wtórować obok koledze czy koleżance. Łączenie w pary duetów z DJ’em jest jak najbardziej fajnym efektem do wykorzystania na wydarzeniu.
Prawo autorskie wymaga aby każdy użytkownik twórczości przed jej wykorzystaniem uzyskał zgodę autorsko uprawnionych – czyli w tym przypadku ZAiKS. Kto płaci za ZAiKS? Zwykle ten który decyduje się na wykorzystywanie muzycznej twórczości do zabawy. W praktyce obowiązek ten spada na organizatora, bądź właściciela restauracji lub zespół muzyczny – w zależności jak się umówimy. Zwykle jest to 10% wartości wynagrodzenia zespołu muzycznego. Wynagrodzenie, które użytkownik zapłaci za korzystanie z utworów wynika z Tabeli Wynagrodzeń Autorskich. Przy negocjacjach stawek zwykle bierzemy pod uwagę wielkość wynagrodzenia takiego DJ’a lub też ilość gości biorących udział w evencie.
Rynek ruszył – widać po ilości briefów. Życzę Wam przecudownej energii w ofertowaniu klientów. Oby nam wszystkim weszło jak najwięcej! Yeah!
Aga
Ps. Wpis ukazał się też na portalu PROTO. W ramach Akademii Proto.pl w których prowadzę szkolenia. Ich ofertę można znaleźć o tutaj: http://www.akademiaproto.pl/
Ps2. A jeżeli jesteś przed wyborem agencji eventowej – sprawdź moje tips&tricks o tutaj: https://eventowablogerka.pl/jak-wybrac-agencje-eventowa/
A ja wszystkim polecam zespół Holiday (http://www.holidaymusic.pl/) na wszelakie imprezy okolicznościowe, wesela itp. Holiday są profesjonalni, energiczni, z bogatym repertuarem, a wokalistka wymiata wokalem 🙂 zachęcam do posłuchania 🙂
Comments