fbpx

15-lecie Poland Convention Bureau – szereg paneli i wystąpień branżowych nt. lokalnych i międzynarodowych działań tej organizacji, a także innych, cennych prezentacji i debat, a wszystko z myślą o eventowych uczestnikach wydarzenia MP Power Day, które odbyło się 6 października w Warszawie. W tym dniu Prezes POT dr Wojciech Fedyk wręczał najnowsze rekomendacje POT dla Organizatorów Kongresów i Podróży Motywacyjnych oraz Regionalnych Convention Bureau. Oczywiście jak na jubileusz przystało nie zabrakło pysznego tortu urodzinowego.

 

Rekomendacje POT dla Organizatorów Kongresów i Podróży Motywacyjnych

Blisko 2 lata przygotowań, audytów, raportów i analiz zwieńczono przyznaniem rekomendacji POT dla przedsiębiorstw ubiegających się o ten wyjątkowy przywilej. Jakie warunki musiały spełnić? Przede wszystkim wykazać, że mają posiadają odpowiednie doświadczenie organizacyjne, zaplecze techniczne oraz przeszkolony zespół pracowników.

Wśród firm, które 6 października uzyskały rekomendację znaleźli się: (kat. PCO) Furnel Travel International, ICP Group SA – Poland Concept DMC, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Viventum, Agencja Turystyczno-Handlowa Intercrac Sp. z o.o oraz Targi Kielce SA,  Kat. (ICT): ICP Group – Poland Concept DMC, Maestro, Mazurkas Travel, Travel Projekt DMC Poland a także firma Vengo.

Do rekomendowanych lokalnych Convention Bureau dołączyli: Bydgoszcz Convention Bureau oraz Convention Bureau – Wrocław. Lubelskie Convention Bureau jako nowo powstałe biuro marketingu miejsc  zostało wyróżnione dyplomem.

Foto: M.Kalarus, Żródło: MICE Poland

Foto: M.Kalarus, Żródło: MICE Poland

Nagrodzeni obok gratulacji otrzymali burzę oklasków. Pozostaje im życzyć wielu sukcesów w zdobywaniu międzynarodowych przetargów, dzięki rekomendacji POT, przez najbliższe 2 lata. Po chwili na ekranie wyświetlono film podsumowujący działalność Poland Convention Bureau, jego obecności na licznych wydarzeniach, projektach i delegacjach. Korzystając z obecności gospodarza wydarzenia – dr Krzysztofa Celucha zapytałam, dlaczego program rekomendacji jest tak istotny i jak działa w praktyce?

 

k-celuchDr Krzysztof Celuch: Program Rekomendacji powstał z potrzeby przemysłu spotkań – polskiego, ale też zagranicznego. Firmy, które robią dobre wydarzenia, świadczą profesjonalne usługi z pewnością pomyślnie przejdą przez proces rejestracyjny i otrzymają rekomendację Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

Dzięki temu wzmocnią swoją pozycję w przetargach, ich pozycja na arenie międzynarodowej będzie wysoka, a co najważniejsze zyskają dostęp i pierwszeństwo do skorzystania z ofert na wyjazdy targowe, roadshows czy innych spotkań studyjnych. Tam, czeka ich już czysty networking.

Nadrzędnie, topowe firmy zagraniczne, szukającego dobrego, polskiego partnera, z którym będą mogli zorganizować wydarzenie, otrzymują listę rekomendowanych kontrahentów z puli tych, którzy otrzymali rekomendację. To jest transakcja wymienna, wzajemnych korzyści. I tak to działa od dziesięciu lat i zapowiada się, że nadal będzie się rozwijać.

Poland Convention Bureau 

Poland Convention Bureau – łączy ludzi i biznesy

Czym się w zasadzie zajmuje się Poland Convention Bureau POT i co może zaoferować swoim partnerom w Polsce? O wypowiedź poprosiłam Pawła Bączka z Jan Pol DMC Poland, laureata kolejnej rekomendacji PCB POT:

Paweł Bączek, Jan Pol DMC Poland: Rekomendację Poland Convention Bureau mam od pięciu lat. Czy było warto starać się o nią? Zdecydowanie tak. Dla nas to mocny argument wizerunkowy w pozyskiwaniu klientów. Dzięki temu z pewnością zyskujemy wiarygodność, a nasze kompetencje są doceniane. Z perspektywy widzę też, że dzięki rekomendacji rosną szanse na rozmowy i pozyskiwanie nowych kontaktów, zwłaszcza na wyjazdach branżowych czy spotkaniach networkingowych. Tam gdzie jest Poland Convention Bureau, tam pojawiają się klienci i nowe projekty.

Myślę, że to zdecydowanie pomaga wielu partnerom zagranicznym odnaleźć kontakty w naszej, polskiej branży. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na jedną, drobną lukę w rekomendacjach. Mamy program rekomendowanych PCO, program rekomendowanych biur zajmujących się imprezami integracyjnymi ICT, ale brakuje w rekomendacjach programu dedykowanego dla DMC – mniejszych wydarzeń niż PCO z nieco inną ich specyfiką. Mamy nadzieję, że taki program wkrótce powstanie. Zwłaszcza, że branża tego potrzebuje i coraz głośniej komunikuje o swoich oczekiwaniach.

Foto: M.Kalarus, żródło MICE Poland

Foto: M.Kalarus, żródło MICE Poland

Travel Projekt DMC Poland otrzymało rekomendację po raz pierwszy i tak oto opisuje drogę do jej pozyskania:

Joanna Montenarh Joanna Montenarh z Travel Projekt DMC Poland: Firma istnieje na rynku od osiemnastu lat. Nasi klienci są głównie niemieckojęzyczni. Wśród nich znajdują się agencje, touroperatorzy pochodzący z Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Trzy lata temu postanowiliśmy stworzyć brand DMC Poland. Pod tą marką, w ciągu trzech lat, zrealizowaliśmy różne projekty incentive. W trybie postępowania rekrutacyjnego POT, wg. regulaminu, musieliśmy wykazać blisko trzyletnią historię zleceń z imprez motywacyjnych czy eventów zagranicznych.

Dziś otrzymaliśmy rekomendację od Polskiej Organizacji Turystycznej, z której jesteśmy dumni. Ta rekomendacja jest wydawana raz na dwa lata. To zwieńczenie naszej pracy. Współpraca z Poland Convention Bureau, zaowocowała dotychczas obecnością na wielu warsztatach, fantripach, a także organizacją wyjazdów do Niemiec dla naszych lokalnych touroperatorów. Wsparcie od Poland Convention Bureau było nieocenione. Mamy nadzieję, że ta rekomendacja spowoduje organizację, za naszym pośrednictwem, dużo większej liczby podróży motywacyjnych.

Rola Convention Bureau

Poland Convention Bureau i ich rola w przemyśle spotkań

Jak Partnerzy postrzegają rolę Poland Convention Bureau i jej codzienną działalność. Na czym opiera się trzon ich odpowiedzialności i dlaczego firmy ubiegają się o rekomendacje? O wypowiedź poprosiłam Panią Magdalenę Piasecką z Wrocławskiego Convention Bureau.

 


Magdalena PiaseckaMagdalena Piasecka –
Convention Bureau – Wrocław: Poland Convention Bureau to nadrzędna jednostka samorządowa reprezentująca nasz rynek na arenie międzynarodowej. Dzięki swojej pozycji pozwala nam łączyć kontrahentów zagranicznych z naszymi polskimi, rekomendowanymi przedsiębiorstwami, które specjalizują się w organizacji wydarzeń.

Każde miasto ma swoją specyfikę, różne formy działania, a my, pracując w regionalnych Convention Bureau, staramy się ujednolicać ofertę w komunikacji z innymi kolegami działającymi lokalnie. Naszą pracę zbiera i reprezentuje na arenie międzynarodowej właśnie Poland Convention Bureau, wykorzystuje do tego materiały promocyjne, filmy i katalogi.

Idąc dalej funkcja tej instytucji nie opiera się na czysto wizerunkowych przesłankach. To Poland Convention Bureau daje nam wiedzę: sprawdza, jakie targi powinniśmy odwiedzać, do jakich stowarzyszeń należeć, czy które certyfikaty zdobyć, aby się wyróżniać. Reprezentuje nas na arenie międzynarodowej pokazując w miarę równomiernie regiony, nie faworyzując miejsc szczególnie bogatych w atrakcje turystyczne. PCB łączy wszystkie ogniwa i wspiera w pozyskiwaniu kontaktów dla naszych regionalnych odbiorców.

My – lokalne biura marketingu miejsc – jesteśmy jej łącznikami i pomostami między odbiorcą, a bezpośrednim usługodawcą eventowym. Cieszy nas fakt, że Polska Organizacja Turystyczna nagradza Ambasadorów Kongresów Polskich – już 238 osobowości z grona nauki, które też lobbują na rzecz przyciągania międzynarodowych kongresów do Polski. Dzięki tak złożonej siatce zaangażowania działań w rozwój przemysłu spotkań rośniemy w siłę.

5

15 lat doświadczeń Poland Convention Bureau

Kto kryje się za działalnością Poland Convention Bureau i odpowiada za całość programów wspierających polski przemysł spotkań? Bo przecież nie robi się samo. To przecież obecność na rozlicznych targach branżowych, program rekomendacji, silnie działająca strona internetowa i fanpage na facebooku, spotkania, wyjazdy studyjne, warsztaty i projekty CSR. To niezwykła podróż po rozległych rynkach i włączanie efektu przyciągania zagranicznych kontrahentów w kierunku naszej pięknej Polski.

W kuluarach sceny występuje garstka osób: Prezes POT dr. Wojciech Fedyk, dalej dr Krzysztof Celuch – kierownik Poland Convention Bureau  i Aneta Książek – gł. specjalista ds. Konferencji, duet uzupełniający się w każdym projekcie. Inspiracją do ich działań jest aż 13 regionalnych Convention Bureau razem wspierających się w zespole POT. Kochani należą się Wam wielkie gratulacje od całej branży spotkań w dniu tak zaszczytnych 15 – tych urodzin! Dziękujemy Wam & Keep on going!

Eventowa Blogerka

JOIN THE DISCUSSION