fbpx

Myli się ten, kto kojarzy Centra i Galerie Handlowe z miejscami, w których jedyne, co nas czeka to zakupy. Coraz częściej pełnią istotną rolę w społecznościach lokalnych, przejmując funkcje niekomercyjne w postaci organizacji koncertów, spotkań z gwiazdami, eventów tematycznych, ale również szeregu działań edukacyjnych skierowanych do szkół i przedszkoli. Informacje o różnorodnych wydarzeniach organizowanych w Galeriach Handlowych stają się normą, a klienci obok zakupów wybierają się do ulubionego Centrum w poszukiwaniu rozrywki.

Temat postanowiłam zgłębić u źródła wspólnie z Bartłomiejem Wojdakiem, Marketing Managerem Portu Łódź.

Eventowa Blogerka: Rynek Centrów i Galerii Handlowych jest ogromy i coraz częściej inwestuje się w event marketing. Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Bartłomiej Wojdak: W naszej branży organizacja wydarzeń to chleb powszedni. Obserwując to, co się dzieje na rynku nie da się nie zauważyć, że sektor centów handlowych faktycznie coraz więcej inwestuje w event marketing. Klienci przychodzą do nas nie tylko po to by zrobić zakupy, chcą też miło spędzić czas, w gronie najbliższych. Port Łódź, jako rodzinne centrum handlowe wychodzi naprzeciw tym zapotrzebowaniom. Do organizacji imprez zatrudnia się sztab specjalistów wiedzących, jak to się robi. Najważniejsze by już od początku pomyśleć o grupie docelowej – odwiedzających Centrum.

Dopasowujemy atrakcje w zależności od okoliczności i tego, czy event skierowany jest do dorosłych, dzieci, rodzin, ale też z naciskiem na to, co ich interesuje. Przykładowo Port Fashion Days, który organizowaliśmy w marcu skierowaliśmy do miłośników mody i pasjonatów śledzących najnowsze trendy. W Łodzi wspomniana grupa jest spora, w końcu jesteśmy miastem słusznie nazywanym polską stolicą mody, ponieważ to tu w większości odbywają się najważniejsze modowe wydarzenia. Nasi klienci śledzą trendy, chcą być na czasie, my im to umożliwiamy. Event był też ukłonem w stronę naszych najemców z ofertą modową, na wybiegu prezentowane były kolekcje dostępnych u nas marek.

EB: Czyli o nudzie nie ma mowy?

BW: Nuda na evencie organizowanym w Galerii jest niedopuszczalna, bo tego typu imprezy mają na celu zgromadzenie jak największej liczby klientów, którzy będą się dobrze bawić podczas wydarzenia, a w konsekwencji przekładają się też na sprzedaż. Dlatego musi być różnorodnie i na najwyższym poziomie. W ciągu roku organizujemy wiele wydarzeń, a każde z nich ma, minuta po minucie, zaplanowane działania i różnorodne atrakcje. Dwa dni, wspomnianych już, Port Fashion Days wypełnione było licznymi formami rozrywki, gościły też u nas gwiazdy – Maja Sablewska, Agnieszka Hyży oraz znana polska projektantka Natalia Jaroszewska, która prezentowała premierowy pokaz swojej najnowszej kolekcji.

Podczas Port Fashion Days pojawili się także polscy projektanci prezentujący różnego rodzaju dodatki uzupełniające stylizację, takie jak biżuteria, krawaty, okulary, obuwie, szale oraz czapki. Klienci mogli również obejrzeć i zakupić unikatowe kolekcje z najnowszej oferty młodych projektantów. Dla dbających o urodę zorganizowaliśmy Strefę Piękności z poradami profesjonalistów w temacie makijażu, fryzur oraz tego jak wykonać kosmetykę rzęs lub paznokci. Nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych, czyli warsztatów „Designerski wieszak”, które organizowała IKEA Łódź.

 

EB: Odchodzicie od typowych, oklepanych form eventów?

BW: Oczywiście. Bardzo popularne są wydarzenia, w których klienci mogą brać udział nie tylko jako widz, ale też aktywny uczestnik. Stąd na przykład kreatywne warsztaty, podczas których maluchy z pomocą animatorek, zamieniały zwykłe wieszaki na ubrania w wyjątkowe spersonalizowane ozdoby do swojego pokoju. Staramy się zapewnić wartość dodaną każdemu, kto weźmie udział w naszych wydarzeniach i zawsze organizować coś nowego dla naszych klientów. Z doświadczenia wiemy, że np. pamiątkowe zdjęcia z eventu, zrobione w towarzystwie ulubionej postaci filmowej, okazują się świetną pamiątką, która wywołuje uśmiech na twarzach uczestników. Piekliśmy już pierniki, rozmawialiśmy o szczęśliwym macierzyństwie i bezpieczeństwie dzieci, dbaliśmy o zdrowie, rozegraliśmy turniej planszówek, poruszaliśmy tematy ekologiczne ucząc dzieci segregowania, zaprosiliśmy popularnych Youtuberów i aktorów z serialu Ranczo… – można by długo wymieniać.

EB: A jakiś temat szczególnie przypadł do gustu odbiorcom?

BW: Nie chcemy zamykać się na żaden temat przewodni wydarzenia, szczególnie jeśli możemy zrobić coś ciekawego i dobrego dla naszych klientów. Współorganizujemy cyklicznie np. mammografię w Porcie Łódź. Panie mogą bezpłatnie, bez potrzeby wcześniejszego zapisu, wykonać w mobilnym punkcie badanie piersi. Przypomnę tylko, że mammografia jest obecnie najskuteczniejszą metodą pozwalającą wykryć zmiany zachodzące w ciele na wczesnym etapie ich rozwoju, co wpływa na szybką diagnozę i rozpoczęcie odpowiedniego leczenia. Od początku wiedzieliśmy, że warto to zrobić i mieliśmy rację. Pomysł się spodobał do tego stopnia, że właśnie przygotowujemy Dni Zdrowia, które startują w drugim tygodniu kwietnia.

EB: Na koniec. Macie jakieś rady dla planujących organizację eventu w Galerii Handlowej?

BW: Nie ma prostej recepty. Trzeba jednak pamiętać, że sukces takiej akcji zależy głównie od jej właściwego zaplanowania i przeprowadzenia. Skuteczny event w galerii handlowej to także odpowiednia promocja i profesjonalna obsługa techniczna. To także dobranie idealnych narzędzi marketingowych do komunikacji, jak również przygotowanie atrakcyjnych materiałów informacyjnych. Na rezultaty takiej akcji nierzadko ma wpływ również pogoda. My jesteśmy w tej dobrej sytuacji, że niezależnie od aury, mamy pewność, że do Portu Łódź zawita mnóstwo osób. To za sprawą ogromnego Atrium, gdzie odbywają się imprezy w chłodniejsze i deszczowe dni oraz Patio, w którym organizujemy atrakcje latem. Klienci wiedzą, czego chcą, mają duże wymagania, pragną poznawać świat, nowe rzeczy, oczekują rozrywki na najwyższym poziomie. Jeśli to wszystko dostaną z pewnością będą częstymi gośćmi na organizowanych wydarzeniach.

EB: Dziękuję za poświęcony czas i  życzę kolejnych, udanych eventów.

BW: Ja również dziękuję.

Eventowa Blogerka

Ps. Zachęcam Was do zerknięcia też do ostatnich artykułów: relacja z konferencji I love marketing & social media oraz jak wygląda scenografia eventu na światowym poziomie. Zapraszam!

JOIN THE DISCUSSION