Blisko 1.700 profesjonalistów branży eventowej na Marsa 56C w Warszawie, w Centrum Targowo-Kongresowym miało okazję zajrzeć do aż 160 dostawców, na powierzchni 4 000 m2. To pierwsza zmiana in plus, która od razu zwróciła moją uwagę względem lat ubiegłych. Targi FBE się rozrosły, wpisały się na stałe w wydarzenia branży eventowej i przyciągają uwagę coraz więcej gości. Stoiska zachęcały do brania udziału w animacjach, konkursach, rozmowach z wystawcami i działo się na tyle dużo, że można było zgubić ten dzień szybciutko, nie odwiedzając wszystkich partnerów.
Na stoisku M-Sound spędziłam dobre 2h szkoląc się z nowości multimedialnych i tego co można dziś zrobić przy względnie niskim nakładzie finansowym. Ujęła mnie ich elastyczność oraz to w z jaką lekkością rozmawiają o możliwościach zastosowań multimedialnych scenografii w praktycznie każdych warunkach. Notabene to ich diody z szachownicą królowały nad sceną główną FBE.
Na przeróżnych stoiskach można było zakosztować emocji z symulatorów wirtualnej rzeczywistości oraz innych rozwiązań „na czasie”. White Kanga przygotowała projekt Avatara z którym po założeniu okularów można było wejść w interakcję. To było bardzo interesujące. Znalazłam dużo pyszności w poczęstunkach wiodących firm cateringowych a w prawdziwy zachwyt wprawiał mnie tort bezowy w Royal Catering. (polecam go kiedyś zakosztować).
Iście sielski klimat wprowadzało stoisko Farmy Makedońskiej z przepysznym „dżemem ze świni” (smalczykiem), pastami na kanapeczki, naleśnikami i porcjami dobrych inspirujących rozmów o tym co można zrobić na miejscu. Różnorodność oferty eventowej była przeogromna i każdy kto tu zajrzał na pewno znalazł to po co przyszedł.
Tegoroczna edycja FBE poświęcona była planowaniu, budżetowaniu, komunikacji i promocji eventów, a także ich targetowaniu. Pojawiła się również tematyka związana z eventami dla marek terytorialnych. Z niewielu paneli skorzystałam, ale słyszałam opinie, że wartość merytoryczna była zadowalająca zaś uczestnicy jak widać na zdjęciach bardzo licznie brali w nich udział. Do odsłuchiwania wykładów jak co roku zastosowano słuchawki.
W trakcie FBE 2018 poza częścią merytoryczną i biznesową odbyło się wiele pokazów artystycznych, konkursów i loterii, a także niezwykle emocjonująca gra miejska. Nowością tegorocznej edycji był konkurs Hashtag FBE 2018. Podobno odbyła się także giełda pracy branży eventowej – co było inauguracją wyróżniającą tę edycję FBE.
Forum już po raz trzeci towarzyszył prestiżowy konkurs Top Event. Zwyciężyły następujące projekty:
Gratulacje dla wszystkich zwycięzców!
Co dalej?
Wydarzenie FBE będzie z pewnością kontynuowane z dbałością o szczegóły i jakość – jak podkreśla Agnieszka Huszczyńska prezes Evential Sp. z o.o., organizatora wydarzenia:
„Celem Forum Branży Eventowej jest integracja branży, prezentacja poważnych i cennych treści merytorycznych oraz przedstawienie innowacyjnych i godnych rekomendacji propozycji dostawców. Dlatego nie przewidujemy wzrostu powierzchniowego i zwiększenia rozmiarów Strefy Dostawców, a jedynie planujemy nadal inwestować w podnoszenie jakości i atrakcyjności całego wydarzenia. Mam też nadzieję, że nasz blog oraz katalog on-line pozwolą na to by FBE było cennym źródłem informacji przez cały rok i skupiało wokół siebie branżową społeczność”.
I oby tak dalej. Warto było się tam pojawić, zaczerpnąć trochę „eventowego powietrza”, spotkać Was, uściskać partnerów z którymi widuję się na realizacjach. Dziękuję wszystkim za ciepłe przywitania i liczne rozmowy. Eventowa Blogerka była patronem branżowym tegorocznych targów FBE.
Pozdrawiam ciepło
Aga
Partnerem strategicznym wydarzenia było: Global Expo, operator nowopowstającego obiektu na warszawskim Żeraniu.
Patronatem wydarzenie objęły: Warsaw Convention Bureau – Warszawska Organizacja Turystyczna oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu. Patronatem branżowym FBE objęły natomiast: Eventowa Blogerka, Stowarzyszenie Branży Eventowej, OOH Event, MICE Poland, Meetingplanner.pl, Think MICE oraz Świat Eventów.
Partnerami Merytorycznymi zostali: Akademia Rekomendacji, Adventure Warsaw, Connectto, Deli Catering i Colors of Design. Partnerami technicznym edycji 2018 byli: Focus Light Team, GMB Prolight, GMB Prosound, M-Sound Multimedia, Gastro Magic Wypożyczalnia. MyEvent, Eventroom, Viva System, Digital Knowledge Village, Moc&Art Group, Urbanflavour.pl. Oficjalny Katalog Forum Branży Eventowej 2018 wydał OOH Event. www.forumevential.pl
Ps. Zajrzałeś już do mojego podsumowania za rok 2017?