Codziennie na łamach mediów społecznościowych obserwuje ogłoszenia o poszukiwaniu noclegu dla grup przyjaciół, rodzin lub grup zorganizowanych 30-40 osobowych nad morzem czy w górach. Z kolei Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że rośnie zainteresowanie programem Polski Bon Turystyczny, jak wskazuje organ zostało wydanych już ponad 1,6 mln bonów turystycznych na kwotę blisko 1,5 mld zł. Oby było gdzie z nich skorzystać skoro wszędzie taki boom!
Restauratorzy w miejscach turystycznych narzekają bardziej na brak wykwalifikowanej kadry do obsługi, aniżeli o brak klientów. Klienci narzekają za to na rachunki. A może po prostu odzwyczailiśmy się od bywania poza domem? Zapomnieliśmy, że „bywanie” kosztuje.
O sezonie ogórkowy określanym przez słownik PWN jako „okres letniego zastoju w życiu kulturalnym” też nie może być mowy w kulturze. Od 6 czerwca w reżimie sanitarnym (pojemność widowni do 50 proc., maseczki) powróciły do funkcjonowania kina, teatry, filharmonie. Kto żyw to niech wypełnia widownie, wspiera kulturę i swoje wnętrze!
Targi, konferencje i kongresy mogą się odbywać w reżimie sanitarnym oraz z limitem 1 osoby na 10 m2. Właśnie odbyły się lub mają się odbyć kolejne branżowe spotkania oraz wizyty studyjne dla dziennikarzy i organizatorów podróży motywacyjnych. Tak trzymać!
Służba zdrowia może lekko odetchnąć, ale nie na tyle by mówić o sezonie ogórkowym. Łączna liczba zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki przeciw Covid-19 wynosi obecnie 15 048 382, z czego liczba zaszczepionych tylko dwiema dawkami to 8 191 760 osób (dane z 10.06.2021). Oznacza to, ze odsetek Polaków zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki na koronawirusa wynosi 39,24 proc. Odsetek zaszczepionych dwiema dawkami to 21,36 proc. całego społeczeństwa.
Każda dziedzina życia po przymusowym postojowym zaczyna powoli odrabiać straty i działać. Mam nadzieję, że przez wakacje limity – szczególnie w hotelarstwie i branży spotkań – zostaną jeszcze bardziej złagodzone, co przybliży nas do scenariusza pozytywnego – zielonej linii, o której już wcześniej pisałam w cyklu #KonkretyAnety.
Dobrej pracy, dobrego urlopu, dobrego dnia, dobrej mizerii 😊
Konkrety Anety to nazwa zbioru publikacji z Polski i ze świata, które wyszukuje i analizuje Aneta Książek, na co dzień kierownik Poland Convention Bureau (POT). Aneta stawia na dane pochodzące z krajowych i światowych raportów, a także na dobre przykłady oraz nowe trendy w marketingu miejsc i przemyśle spotkań. Analizuje je pod kątem Polski i sektora spotkań ze szczególnym uwzględnieniem działań prowadzonych przez convention bureaux (biura marketingu miejsc). Jak sama mówi, inspirują ją cytaty. Często są one wstępem do dalszego wyszukiwania, które publikuje w mediach społecznościowych a czasem również na łamach pism branżowych.