fbpx

 

 „Kreatywny” to nazwa profesji, który w branży marketingowej, eventowej czy pr’owej tworzy koncepcje, scenariusze, pomysły, inspiracje do projektów. Często zdarza się tak, że kreatywny musi być sam manager prowadzący projekt. Przeciętny człowiek na hasło „kreatywny” może kojarzyć kogoś kto jest leworęczny, kogoś kto ma odważną fryzurę czy kogoś kto pracuje jako grafik. Nic bardziej mylnego.

Czy ktoś kiedyś badał czym jest kreatywność?

Tak – Frank Baron, amerykański psycholog i filozof badał zjawisko kreatywności. Kilkaset sławnych twórców, matematyków, wynalazców i przedsiębiorców zostało zaproszonych do jego wspólnego projektu badawczego. Na wskutek szczegółowych badań doszedł do wniosku, że kreatywność to zbiór różnych cech człowieka, w których znajduje się przestrzeń dla kreatywności. To nie jest coś z czym się rodzisz. Kreatywność to zbiór cech które masz, ćwiczysz, rozwijasz i je podsycasz do realizacji.

Jakich?

Cechy osób kreatywnych – czy je masz?

Otóż osoby kreatywne to osobowości otwarte na życie wewnętrzne, mają tolerancję wobec bałaganu i zamętu, a w nim potrafią zaprowadzić porządek i logiczne reguły. To osoby niezależne, niekonwencjonalne i chętniej podejmujące ryzyko. Lubią analizować złożone rzeczy i procesy, przez co są wnikliwymi obserwatorami. Są pełni sprzeczności: z jednej strony zapalają się jak dzieci do pomysłów, ale też potrafią się skupić i przez 2-3 godziny cierpliwie pracować nad rozwojem danego pomysłu. Dopiero występowanie wielu tych cech – decyduje o poziomie czy stanem kreatywności – pisał Frank Baron. Tak – to nie jest przypadek, że event managerem staje się osobowość z wysokim współczynnikiem kreatywności.

Nowości pobudzają kreatywność

Kreatywność to chęć to przyswajania nowości, poszukiwania nowego spojrzenia na dany punkt, technologie, sytuacje, zjawiska. To dar jak u podróżników – chęć odkrywania nowego świata. To spojrzenie na nowe rzeczy pod względem ich użyteczności, funkcjonalności, możliwości wykorzystania we własnym życiu w pracy czy w domu. To umiejętność poszukiwania drogi, którą możemy rozwijać. Recepta jest prosta: rozwijaj się nieustannie. Ucz się nowych rzeczy. I nie przystawaj na pierwszym, dobrym pomyśle. Zdaniem Michalko, miarą sukcesu jest ilość porażek, po których się podniosłeś i poszedłeś dalej. Powstawaj i idź do przodu. Każdego dnia.

Każda osoba jest kreatywna?

Tak. Jedna jest nieco bardziej, a inna mniej. Dowód? Każdy z nas był dzieckiem. Ćwiczył swą kreatywność najintensywniej właśnie czasie swojego dzieciństwa na miliony sposobów. Z biegiem czasu ochota na poszukiwanie inspiracji i nowości słabnie. Mamy coraz mniej czasu na inspirowanie i naukę, a więcej na pracę czy obowiązki domowe. Potrzebujemy bodźca, aby obudzić swoją kreatywność na nowo.

Jak ćwiczyć kreatywność?

Kluczem do tego jest otwartość. Jeżeli chcesz poznać więcej – musisz przesiewać Internet i jego zasoby. Godziny spędzone na poszukiwaniu Twoich wymarzonych grafik, eventów, scenariuszy mogą znaleźć pożywny grunt, na to co poszukujesz. To tylko od Ciebie będzie zależeć czy te inspiracje przed oczami – spotkają Twój umysł z jakąś myślą, zapalnikiem, którą masz w głowie. Nie robiąc nic – będziesz mniej więcej w punkcie w którym jesteś dziś, wczoraj, przedwczoraj czy tydzień temu. Zatem gdzie najlepiej poćwiczyć kreatywność?

  • Pięknie inspirują publikacje z branży jakie znajdujesz tu na blogu Eventowej Blogerki, Meeting Planner,  ale też tych w Europie jak np. Event Manager Blog i na przykład ten. Zasoby Internetu są przepastne.
  • Warto zajrzeć dalej niż w eventy. Np. Behance: w świat inspiracji graficznych. To zbiór genialnych projektów, ale i takich, które czasami ciężko nawet skomentować. Czyli przekrój wszelkich możliwości bądź też i ich brak. Dobre narzędzie na znalezienie swojego stylu.
  • Canva: to prosta eksploracja szablonów, które możesz dowolnie dostosować do swoich potrzeb i używać je do tworzenia prostych grafik które możesz umieścić wszędzie – również na swoich kanałach social media. Kilka minut w tym narzędziu na pewno pobudzi twoją komórkę kreatywności
  • Posłuchaj Jim Rohn – guru produktywności. To on powiedział:

„Jesteśmy sumą 5 osób z którymi utrzymujemy najwięcej kontaktów”.

Czyli że jesteśmy średnią 5-ciu mediów które czytamy obecnie, średnią książek które ostatnio przeczytaliśmy, średnią filmów które oglądamy itp. Oglądając tylko materiał o z jednej dziedziny nie poznasz sekretów ich sukcesu innych.

Nadciąga EventTalks.pl – Premiera w pn 27.08.2018.

Za chwilę nadejdzie to nowe. To co zainspiruje. Załaduje pomysłami Twój umysł. Swoją kreatywność ćwiczyłam intensywnie ostatnie pół roku lub dłużej. Po to by przygotować się do projektu marzeń, który już we wrześniu inauguruję dla Was – dla profesjonalistów branży eventowej i czytelników Eventowej Blogerki których już jest ponad 6 000 miesięcznie!!! Dziękuję za Twoje zaufanie i zaglądanie. Już w pn – uruchomię skarbnicę inspiracji. Event Talks.

Bądź blisko, za chwilę włączam dwójkę!
Aga / Eventowa Blogerka / Organizator Event Talks

JOIN THE DISCUSSION