fbpx

Tegoroczny Meetings Week = szereg różnorodnej wiedzy oraz inspiracji i szansa na wykorzystanie zdobytego know-how w praktyce – na warsztatach dla szerokiego grona specjalistów. Chwała za to organizatorom, bo każdy z gości z branży hotelarskiej, planistów spotkań, czy podwykonawców eventowych miał inne potrzeby i oczekiwania. Koordynacją tegorocznego spotkania Meetings Week 2016 zajęło się Stowarzyszenie Branży Eventowej. Sprawdźmy, czego doświadczyć mogła publiczność podczas pięciu dni Meetings Week 2016.

Meetings Week Poland 2016

Meetings Week Poland 2016

Poniedziałek – dzień 1

Dzień, w którym zwykle mówi się o przemyśle spotkań w skali makroekonomicznej, porównując Polskę z areną międzynarodową. Dyskusje toczące się w trakcie kilku wykładów i paneli przyniosły szereg wniosków. Do najważniejszych należały: widoczny rozwój Polski i rosnący potencjał w rankingach atrakcyjności inwestycyjnej, a także zwiększenie, jakości usług dostarczanych przez uczestników rynku spotkań. W toku wartkiej debaty nie zabrakło porównań wskazujących, w czym polska rzeczywistość odbiega od realiów amerykańskich i światowych.

Pan Mark Krawczyński zwrócił uwagę na to, że obcokrajowcy nie dostrzegają w Polsce innych miast poza Warszawą i Krakowem i kojarzą je z ich nieodłącznymi symbolami: Pałacem Kultury i Nauki, czy Sukiennicami. Polsce brakuje dużych, wyrazistych symboli takich jak Big Ben, Wieża Eiffla, Statua Wolności, Opera w Sydney, czy Wielki Mur Chiński. Obrazek tych ikon bezsprzecznie kojarzy się z miejscem, w którym się one znajdują. Czy mamy taki symbol w Polsce? To pytanie pozostawię Wam Drodzy do refleksji. Polsce brakuje marketingu, pewności siebie i poczucia, że żyjemy w ciekawym miejscu.

Wśród gości specjalnych licznych paneli pierwszego dnia Meetings Week znaleźli się: Witold Bańka – Minister Sportu i Turystyki, Michał Olszewski – Wiceprezydent m.st. Warszawy, Gilles Clavie – Prezes Orbis S.A. Joanna Jędrzejewska-Debortoli – Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki, dr Krzysztof Celuch – Kierownik Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, Ireneusz Węgłowski – Wiceprezes Orbis SA, Żaneta Berus – Prezes, EXPO XXI Warszawa, Andrzej Mochoń – Prezes Targów Kielce. Przełomową informacją tego dnia okazała się że od 01 kwietnia będą przeprowadzane badania branży spotkań – celem oszacowania ile nasza polska branża spotkań faktycznie jest warta. Program ten nazywać się będzie Poland Meetings Impact. Jestem ogromnie ciekawa tych wyników.

Poland Meetings Impact, Foto: MICE Poland

Poland Meetings Impact, Foto: MICE Poland

Wtorek – dzień 2 – SBE

Dzień pod hasłem: Motywacja. Fenomenalna prelekcja Jaśka Meli. Jego historia wzruszała, zachwycała, dawała nadzieję. Drugą gwiazda tego dnia był Łukasz Jakóbiak – celebryta, człowiek z milionem pomysłów na siebie i życie. Był doskonałym przykładem dla osób świadomych, ciężko pracujących na sukces swój i prowadzonego biznesu. Bardzo miło spędziłam czas na warsztatach Pracowni Gier Szkoleniowych, na których z klocków LEGO budowaliśmy produkt dedykowany klientom i opracowany zespołowo na podstawie pytań i odpowiedzi diagnozujących ich potrzeby. Z tego szkolenia wyszłam z wnioskiem, że oferta przygotowana w tzw. „punkt” ma dużo większy potencjał i szansę na wygraną niż taka, która jest przeładowana propozycjami na każdy temat. Istotnym wydarzeniem tego dnia była premiera Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej zainaugurowany przez Stowarzyszenie Branży Eventowej. Jest on nowym zbiorem zasad określających standardy realizacji usług zgodnych ze statutem Stowarzyszenia oraz ogólnie przyjętymi zasadami etyki branżowej.

Autor zdjęcia: Ketti.pl

Autor: Ketti.pl

Środa- dzień 3 – SOIT/SITE

Na uwagę zasługuje gość specjalny – emerytowany major Armii Stanów Zjednoczonych Rocco A. Spencer. Bazując na własnych doświadczeniach zdradził, z czym związane jest odpowiedzialne przywództwo oraz jakie zespoły wykazują wysoki poziom motywacji i skutecznej komunikacji.

Prowadząca inny wykład Agnieszka Węglarz poruszyła temat skutecznej sprzedaży usług B2B, metoda i nowoczesnych form dotarcia do klientów, a także cech dobrego sprzedawcy. Jej spostrzeżenia zapadły mi w pamięć i były dla mnie niezwykle cenne.

 

Czwartek – dzień 4 – SKKP

Dzień pod hasłem: Innowacje i nowoczesne rozwiązania dla hotelarstwa. Prezentacje firm związanych z technologiami oraz wystąpienia ekspertów zdradzających tajniki budowy skutecznej oferty konferencyjnej, czy przewagi konkurencyjnej dla hotelarzy. Nie zabrakło wątków związanych z rozwiązaniami ocierającymi się o PR, marketing i Social Media. Dzień pełen dawki wiedzy i inspiracji, zwłaszcza dla naszych lokacji. Warto było znaleźć się wśród nich.

 

Piątek – dzień 5 – MPI / Forum Obiektów / FLF

Z myślą o rozwoju wiedzy planistycznej i inspiracyjnej MPI Poland Chapter zapewnił mówców polskich i zagranicznych – specjalistów z zakresu kreatywnego myślenia w przemyśle spotkań. Pan Jonathan Bradshaw (CEO of the Meetology® Lab) opowiedział jak reaguje umysł ludzki, jakimi kanałami musimy klienta podejść po to by uzyskać maksymalną efektywność. Podsumowując wszystko dotyczyło emocji, dzięki którym docieramy do serc odbiorców.

Równocześnie, w drugiej sali odbywało się Forum Obiektów inaugurowane po raz pierwszy przez Z-Factor. Wartka fabuła rozmów, paneli, czasem hotelowych prowokacji dała audytorium wyjątkowo silną porcję emocji i wiedzy z zakresu marketingu obiektów, sprzedaży, budowania ofert oraz znalezienia konkurencyjnej przewagi. Przyznaję, że event był ciekawy, a prowadzący – Wojciech Liszka bardzo dobrze przygotował zestaw mocnych pytań skierowanych do gości hotelarskiego show. Wojtek – good job.

FLF, czyli program Future Leaders Forum to konferencja dedykowana studentom chcącym budować karierę w przemyśle spotkań. Program oparto o całodzienne warsztaty prowadzone przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej (z całego świata). Future Leaders Forum był unikalną okazją do zawarcia nowych znajomości z branży spotkań oraz zwiększenia wiedzy pochodzącej z globalnej perspektywy. Większość studentów wyszła z tej konferencji pewna, że chce rozwijać się w branży eventowej po to by stać się przyszłym liderem przemysłu spotkań. I dobrze, bo ktoś kiedyś musi nas zastąpić!

FLF 2016

FLF 2016

Jeden tydzień pod tym samym dachem

W natłoku różnych działań prowadzonych przez organizacje i stowarzyszenia związane z branżą spotkań często, jako goście borykamy się z brakiem dostatecznego czasu. Pozwalającego na to by pojawić się na wszystkich spotkaniach organizowanych m.in. w Warszawie. Meetings Week, co roku daje nam możliwość wyboru dnia i kontent, który chcemy wykorzystać w dowolnie wybranym dniu. Kumulacja wiedzy następuje w jednym miejscu i czasie. Dzięki temu docieramy do szerokiej rzeszy specjalistów branżowych i dostarczamy im kompleksową wiedzę na każdy temat. Oby jak najwięcej działań wspólnych. Bez konkurowania o członków, bez rywalizacji, dla całej branży. Zasięg Meetings Week i blisko 1 000 uczestników – stanowi dowód na skuteczność spotkań łączonych, w których uczestniczy wiele stowarzyszeń. Klamrą spinającą była Gala MP Power Awards organizowana przez MeetingPlanner.pl. Podczas, której nagradzane są zgłoszone przez branżę eventowy i hotelarską osoby, obiekty i projekty.

 

Gala MP Awards 2015 – Wisienka na torcie.

Zwieńczeniem Meetings Week 2015 była wielka Gala MP Awards 2015, która w tym roku odbyła się w Teatrze Palladium. Nie sposób wymienić wszystkich nagrodzonych, w każdej z kategorii. Szczególne gratulacje należą się firmom, które zdobyły kilka nagród: InDreams (5 statuetek MP Power), Wawel – Alchemia Światła (2 statuetki), Walk Events (2 statuetki). Wszystkim wygranym i każdemu z osobna serdecznie gratuluję. Poprzeczka była wysoko postawiona, poziom usług eventowych rośnie. Jury miało twardy orzech do zgryzienia – nagrodzić te najbardziej spektakularne osobowości, obiekty i projekty.

MP Power Awards 2015 by MeetingPlanner.pl

MP Power Awards 2015 by MeetingPlanner.pl

Żyjemy w świecie, który pędzi. Przyznaję, że podobają mi się łączenia i fuzje agencji wokół jednej inicjatywy. Takimi działaniami też można zdobywać MP Power’y. Przykłady? Agencje Focus Events + Walk, a także IT.Event i ICP Group. W tym pędzie musimy dostarczać wartościowych spotkań skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Musimy łączyć siły by budować większy know-how. Tak jak robi się to na Meetings Week 2016. Brawo kochani! Mapa eventów nabiera coraz większego znaczenia, przybierając na sile. Jestem niezwykle wdzięczna Wszystkim Organizacjom za ten niezwykły tydzień tworzony z myślą o nas – obserwatorach i uczestnikach branży eventowej. Wierzę, że to ma sens!

Eventowa Blogerka  

Ps. Widziałam że bardzo Wam się podobał artykuł: Gdy cena nie gra roli. a także bezpieczeństwo na evencie. Dziękuję za masę kciuków wzniesionych w górę! I tak – Lubię to! Chce się żyć!

JOIN THE DISCUSSION