fbpx

Jak powstaje raport Trendów Branży Spotkań? Co eventowego warto przejrzeć w ramach prasówki eventowej? I o czym będzie prelegował Krzysztof Celuch podczas Forum Branży Eventowej w styczniu 2020? Zajrzyj i przesłuchaj podcasta!

(Można pobrać ten odcinek klikając POBIERZ lub posłuchać go na iTunes i na ANDROID wyszukując Eventową Blogerkę w podcastach)

Eventowa Blogerka: Dzisiaj moim gościem jest Krzysztof Celuch. Osoba, którą pewnie wszyscy znają w branży eventowej. Couch, Wykładowca, autor licznych książek z dziedziny turystyki, eventów czy wydarzeń, entuzjasta i obserwator branży spotkań. Witam Cię Krzysztofie!

Krzysztof Celuch: Witam Cię Agnieszko, Dzień dobry Państwu.

Eventowa Blogerka: Krzysztof jesteś jedną z osobowości, która jest zaproszona do grona prelegentów na Forum Branży Eventowej 22 stycznia 2020 roku. I to tam będziesz po raz kolejny opowiadał nam o trendach, które objawiają się wokół branży eventowej. Powiedz mi Krzysztofie – jak powstaje raport trendów w branży spotkań? Kto i co się kryje w tym obszernym materiale, który publikujesz?

Krzysztof Celuch na FBE 2019

Krzysztof Celuch: Przede wszystkim już teraz otwórzcie kalendarze i wpiszcie sobie datę 22 stycznia 2020 gdzie spotykamy się w EXPO XXI. Wówczas Raport Trendy Branży Spotkań 2020 będzie miał swoją premierę już tradycyjnie. Jak powstaje raport – już odpowiadam. Mniej więcej na przełomie wakacji zaczynamy czytać zgromadzone materiały wraz z moim zespołem Celuch Consulting.

Na świecie jest około 170 publikowanych raportów, które analizujemy i wybieramy trendy, które są najbardziej wpływowe i najistotniejsze. Wybieramy te, które mają szansę na najszybszy rozwój biorąc pod uwagę różne czynniki i opracowujemy publikację.

Sam raport składa się z tego co będzie omawiane podczas wykładów na FBE 2020, czyli 10 haseł i konkretna wiedza przelana w skompensowanej pigułce w 30 minut. Podczas tego wykładu dowiecie się Państwo na co warto zwrócić uwagę w roku 2020r. Dla tych, którzy lubią czytać rozbudowany raport będzie dostępny na stronie FBE od 22 stycznia 2020, z przykładami, historią i analizą.

Eventowa Blogerka: Świetnie! Zapowiada się dość interesująco… Czy byłbyś w stanie przypomnieć nam jakie trendy były opublikowane na rok obowiązujący podczas ostatniego Forum Branży Eventowej w styczniu tego roku?

FBE 2019 i publiczność przy strefie wykładów

Krzysztof Celuch: W 2019 roku w ramach programu Trendów Branży Spotkań, zwróciliśmy uwagę jako Celuch Consulting na 10 haseł, które były dla nas kluczowe:

  1. Personalizacja
  2. Wzrost budżetów przez programy motywacyjne
  3. Mobilna przyszłość, bo wszyscy siedzimy w nich na co dzień
  4. Wzrost roli miast średniej wielkości
  5. Projektowanie wydarzeń, czyli Design Thinking, Event Canvas, Mapy, Storytelling – czylito już nie tylko rozpisanie programu na kartce, ale tworzenie emocji i zaangażowania uczestników i innych osób związanych
  1. Bezpieczeństwo i ochrona
  2. Zarządzanie emocjami
  3. Nietypowe projektowanie przestrzeni: hotele, unikalne powierzchnie, ciekawe obiekty, kina… każda z nich – do projektowania przestrzeni przez Planistów w sposób plastyczny i elastyczny.
  4. Zarządzanie danymi
  5. Harmonia i wellness czyli pamiętajmy o sobie w trakcie wydarzeń i po za tym czasem – również.

Eventowa Blogerka: Super – to ostatnie podoba mi się najbardziej, bo najpełniej obrazuje czas w którym się spotykamy. Krzysztof, jesteś stałym bywalcem wszystkich ważnych branżowych konferencji w kraju i za granicą. Powiedz mi dlaczego warto uczestniczyć w takich spotkaniach jak chociażby Forum Branży Eventowej?

Krzysztof Celuch: Po pierwsze, to świetny moment na podwójne espresso z najlepszej półki, które zawsze na FBE udaje się wypić. Po drugie, przemysł spotkań to przemysł ludzki. Ciekawie jest komunikować się what’s upp’em, messangerem, mailem, a nawet wspaniale jest usłyszeć się przez telefon. Ale to tylko spotkania twarzą w twarz mają największą w sobie moc.

To moment, kiedy możemy odnowić kontakty, porozmawiać, zobaczyć się nawzajem, powspominać, powymieniać opinie, czy nad czym pracujesz. Ja to praktykuję najpierw na scenie – jako prelegent, a później wtapiam się w tłum i spotykam się z Wami. Warto też przygotować się do takiego spotkania i wyznaczyć sobie cele. To okazja, gdzie duża część branży przyjeżdża na to wydarzenie więc jest możliwość spotkać się z przeróżnymi osobowościami biznesowej części naszej branży spotkań. Zachęcam – przyjdźcie – dowiecie się czegoś nowego. Wiedza to klucz do przyszłości.

Eventowa Blogerka: Wiedza i rozwój osobisty w tej branży jest kluczem, bo ten kto się nie rozwija to można powiedzieć, że się cofa. Krzysztof Ty jesteś dosyć zajętą osobą prywatnie i zawodowo. Zdradź nam proszę cząstkę swojej tajemnicy nad czym teraz pracujesz zawodowo?

Krzysztof Celuch: Mamy okres wakacji. Z uwagi na to, że 50% mojego czasu zawodowego to jest życie akademickie, to w ten szczególny czas nadrabiam publikacje. Obecnie jestem w trakcie kończenia monografii, czyli nowej pozycji książkowej związanej z zarządzaniem destynacjami. Tu będzie duża wiedza o Convention Bureau. Przez blisko 15 lat miałem przyjemność pracować dla Convention Biur i współpracować z wieloma innymi.

Ostatnie półtora roku poświęciłem na to, aby ująć ten temat w skomasowanej wiedzy w kategorii zarządzania relacjami personalnymi. Każde biuro zarządzania marketingiem miejsc ma swoją kadrę i przez ostatnie półtora roku pozwoliłem sobie odwiedzić prawie 350 osób z blisko 150 organizacji na całym świecie. Pytałem ich jak im się pracuje z kolegami, jakie nawiązują relacje personalne i jak ta praca wpływa na konkurencyjność firmy którą reprezentują. W rezultacie mogłem się dowiedzieć jak przez te relacje pozyskują kontrakty dla biznesu. Przed chwilą widziałaś okładkę mojej nowej książki, która planowana jest na Jesień bieżącego roku.

Eventowa Blogerka: tak,.. widziałam – jest obiecująca. Ciekawy temat. Sama liczba 350 ludzi…

Krzysztof Celuch: Tak i 350 kaw! Dlatego ten projekt zajął mi aż 1,5 roku, dlatego traktuję to jako niezłe wyzwanie.

Eventowa Blogerka: tak,.. to się w głowie nie mieści… Ale wracając jeszcze na moment do wakacji. Mamy wolniejszy okres dla branży eventowej, co byś polecił do przeczytania, przejrzenia, obejrzenia?

Krzysztof Celuch: Jak nie macie realizacji od 6 rano albo do 6 rano to po pierwsze: wyśpijcie się. Idąc za klasykiem, Bogowie: „Noc jest normalnym dniem pracy” polecam:

  1. Blogi i webinary międzynarodowych stowarzyszeń. Jak Państwo mnie znacie – zawsze wspieram stowarzyszenia charakteryzujące się dzieleniem się wiedzą, takie jak: MPI, SITE, Destination Intenational, ICCA, wszystkie z nich mają międzynarodowe webinaria. A jeżeli słuchacie nas to znaczy, że jesteście na bieżąco. Podcast Forum Branży Eventowej jak najbardziej jest trafioną inwestycją.
  2. Nadróbcie prasówkę, bo nadal newslettery i magazyny branżowe zasypują nas super inspiracjami: Think Mice, MeetPie, Headquarters, Boardroom, newslettery pl.
  3. Zadzwońcie do swoich kontaktów, może pogratulujcie zmiany pracy, albo wyślijcie pozytywnego sms’a. A w wakacje starajcie się nie zaglądać często w maile i poszerzajcie własne horyzonty.
  4. Zawsze na TEDx’ie można posłuchać czegoś ciekawego.
  5. A jak jesteś na NETFLIX’ie to polecam BlackList – eventowy serial, można się dużo z niego nauczyć.

Eventowa Blogerka: Dziękuję Ci Krzysztof – można Cię słuchać godzinami. Zachęcam wsystkich do śledzenia kanałów FBE – bo tam znajdziecie najświeższe informacje o programie i planowanych prelekcjach.

Krzysztof Celuch: Dziękuję! Do zobaczenia w górach!

PS. W ostatnio publikowanych materiałach rozmawawiałam z Moniką Chruścińską – Wnętrzak o tajnikach produkcji filmowej – zajrzyj i sprawdź, zapraszam! No i wakacyjna bajka o pewnej Wróżce z Arłamowa wyraźnie bije rekordy popularności. Polecam ją przesłuchać z dźwiękiem!

JOIN THE DISCUSSION