W Styczniu 2013, poznaliśmy wyniki konkursu Osobowość Roku MICE Poland 2012. Tytuły Osobowości Roku otrzymali : Paweł Barski, Ricoh Polska – Zleceniodawcą Roku, Aleksandra Pietras, DMC Poland – Organizatorem Roku i Michał Kozak, MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel – Menadżerem Obiektu Roku. W tym samym czasie Pani Sara Lamik zostaje uhonorowana Odkryciem Roku MPI Poland.
Luty 2013 przyniósł zmiany w zarządzie w El Padre. W Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się Gala Człowiek Roku 2012 tygodnika Wprost, którego laureatem został Prezydent RP Bronisław Komorowski. Producentem wydarzenia była Orchidea Group Sp. z o.o. na zlecenie dla platformy mediowej Point Group.
W marcu 2013 Stowarzyszenia branżowe działające na rzecz rynku eventowego w Polsce zorganizowały wspólnie pierwszy Meetings Week Poland. To był owocny Tydzień, podczas którego zostały zorganizowane konferencje, szkolenia i eventy. Event ten będzie kontynuowany również w 2014 roku i ma na celu wzmacniać przede wszystkim wartości edukacyjne, ale będzie także okazją do networkingu, rozmów o branży, jej promocji i współpracy z innymi sektorami.
W kwietniu 2013, za sprawą Meeting Plannera, po raz pierwszy rozdanie zostały statuetki MP Awards w kategoriach eventowych. W jednej z nich CSR byłam nawet nominowana, ale prowadzenie objął godny przeciwnik – Polska Organizacja Turystyczna z projektem „Do ogrodu” i raz jeszcze serdecznie im gratuluję. Też w kwietniu 2013, Agencja Live zorganizowała Pierwszy Orlen Warsaw Marathon. Ulicami Warszawy 21 kwietnia 2013 r. pobiegli mieszkańcy i nie tylko. W trakcie imprezy rozegrane zostały 83. Mistrzostwa Polski w kategorii mężczyzn, a swój udział w biegu zapowiedział najszybszy polski maratończyk Henryk Szost. Impreza będzie miała kolejną edycję 13 kwietnia 2014. I w tym samym kwietniu była MP Artist Night – noc artystów i event managerów zorganizowana przez Meeting Planner.
Maj 2013 kojarzy mi się ze spotkaniami Hosted Buyers we Frankfurcie na IMEX. W tegorocznym spotkaniu wzięło udział ponad 3900 hosted buyers z 75 krajów.
Golden Arrows to zwykle Czerwiec 2013. Projekty z 2012 roku z zakresu event marketingu i incentive travel po raz pierwszy uzyskały nominacje w konkursie marketingu bezpośredniego „Golden Arrow” w kategoriach experiential marketing – event marketing i pozostałe formy oraz program incentive travel a także w Golden Arrow Open. Golden Arrow open nominowany został bardzo ciekawy event – launch Mercedesa Citana z 2o12r „Gala… której nie było” zrealizowany przez Grupę Eskadra dla Mercedes-Benz Polska. Dodatkowo nagrodzeni zostali: experiential marketing – event marketing „Orlen Warsaw Marathon” zrealizowany przez Live dla PKN Orlen SA, Aktywację Coca-Cola – Havas Engage Warsaw dla Coca-Coli, „Kocham Polskę za” – akcja Cheil Polska dla Samsunga oraz „Industriadę 2012” – Business Consulting w Katowicach na zlecenie Urzędu Marszałkowski Województwa Śląskiego. Wśród nominacji experiential marketing – pozostałe formy znalazł się projekt „Do Hymnu” zrealizowany przez Live dla Grupy Żywiec. W czerwcu był też ShowTech w Berlinie – czyli wszystko o technice eventowej i nie tylko.
Lipiec 2013 – Uwielbienie Jezusa na Stadionie Narodowym zgromadził 60 000 ludzi na rekolekcjach Ojca Johm Boashobora.
Przełom Lipca i Sierpnia 2013 to oczywiście Przystanek Woodstock! Ten niebywały festwial zostaje tegorocznie nominowany do pierwszej piątki European Festval Awards! Nic dziwnego gdyż to event w evencie. Na wielką uwagę zasługuje projekt pobicia Rekordu Guinessa organizowany przez PLAY dotyczący wspólnego pogrywania na jednym gigantycznym bębnie! Film koniecznie do przejrzenia! Jako dobre praktyki niekonwencjonalnych metod dotarcia marki do masowych odbiorców. Big like!
Wrzesień 2013 ruszył eventowo z kopyta. Rynek przyspieszył próbując nadgonić opóźnienia. Agencja Live na zlecenie PKN Orlen była producentem Top Gear Live 2013, show motoryzacyjnego, które odbył się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Impreza organizowana jest rokrocznie, w ramach edycji specjalnej Verva Street Racing.
Październik 2013. Stowarzyszenie Branży Eventowej kontynuuje kolejną edycję studium podyplomowego z zakresu Events Management organizowanych wraz z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jesienią ruszyła kolejna edycja. To duży skok w dal w dziedzinie kształcenia kadry planistów eventowych w naszym kraju. Październik to też gooorący okres konferencyjny – więc działo się na potęgę!
Listopad 2013 – mega wydarzenie roku – Szczyt klimatyczny na Stadionie Narodowym za 100 mln zł. Sam Projekt wynajmu Stadionu Narodowego kosztował budżet państwa 26 mln zł. 🙂 Szczyt rozrzutności znalazł swoje komentarze w mediach.
Grudzień 2013 – to wysyp wigilii i każda z nich jest unikatowa. Ja tylko delikatnie wspomnę o Gwiazdkowej Wigilii SBE na której wspieraliśmy dzieciaki z SOS Wioski dziecięce. Na Stadionie Narodowym odbyła się trzecia już edycja akcji charytatywnej branży eventowej – ELFY SBE, „Ocieplamy klimat z branżą eventową”. Fajnie że tyle podarunków udało się nam wspólnie zebrać. I fajnie że przyjechał extra transport od wyjątkowo zaangażowanych Elfów z Renault!
Z końcem 2012 i w 2013 roku pojawiło się kilka nowych hoteli, w których wymienię tylko niektóre: Hotel Austeria Conference & Spa w Ciechocinku, wysoce ponad nieprzeciętny Hotel Mikołajki w Mikołajkach, bardzo filmowy i klimatyczny DoubleTree by Hilton Łódź, pierwszy w Polsce smart hotel – Sound Garden Hotel w Warszawie, Hotel Mercure Warszawa Centrum, Czterogwiazdkowy Copernicus w Toruniu. I Kropka – tyle w podsumowaniu 2013 🙂 uff…uff…
Upłynął kolejny rok eventowych zmagań. Chciałam serdecznie podziękować tym, którzy mi towarzyszyli w tym roku. Moim klientom, moim pracodawcom, moim mocodawcom, moim podwykonawcą, moim SBE-przyjaciołom, którzy zawsze gdzieś obok byli i wspierali. Rok 2013 zwolnił w zakresie eventowych działalności wg. moich założeń. Gdzieś na końcu łańcucha przeważyła prywatność, przyjaciele i chęć szerzenia gdzieś tych swoich eventowych przygód i inspiracji. W tym roku – właśnie w kwietniu narodził się ten eventowy blog. I chodź początkowo miał być on po to, by móc pokazać jakiego rodzaju produkcje są robione – rzeczywistość szybko zweryfikowała moje plany z racji umów o poufności, jakie mnie obejmują z klientami, partnerami, pracodawcami. To mnie nie zniechęciło. Pozwoliło uruchomić więcej drzemiącej gdzieś wewnątrz energii – po to, by pokazywać to co robią inni, od kogo możemy się uczyć i do kogo zaglądać. Wierzę że to co robię – przydaje się Wam. Z resztą dostaję od Was pozytywne feedback’i – co cieszy i napędza do dalszej pracy. Dziękuję Wam wszystkim za ciepłe słowa.
Rok 2013 był w tempie. Część z nich od stycznia do kwietnia robiłam jeszcze pod auspicjami ICP Group i jestem im wdzięczna dozgonnie za te doświadczenia. Po drodze pojawiły się realizacje dla moich klientów, które zaowocowały kolejnymi pomysłami na przyszłość. Było też kilka innych. Łącznie udało się zaangażować w kilkanaście wydarzeń, i żadnego z nich przekornie nie wymienię ale z czasem o nich opowiem. 2013 rok był mniej ilościowo – ale więcej liczebnie pod kategorią ilość uczestników. I była też po drodze wakacyjna kontuzja kręgosłupa, która unieruchomiła mnie na dobre kilka m-cy. Puśćmy to w niepamięć.
Zakres mojej wiedzy powiększył się znacznie o listę nowości na rynku eventowym w kategorii miejsc, konferencji, ale też ambientów, event marketingu, czy jak kto woli – sprzedaży przez eventy. Udało się zrobić pierwsze strony internetowe pod wydarzenia, co z praktyce przekłada się i sprawdza się w komunikacji i redukuje ilość maili wysyłanych do ogniw powiązanych. Wkrótce efekty tej pracy, będzie można zobaczyć w ramach organizowanej przez SBE konferencji Event-Biznes, którą też jestem zaangażowana. Idźmy dalej.
Kocham narzędzie google drive i bez niego nie widzę funkcjonowania przy ogarnianiu wydarzeń zespołowo. Sprawdza się dostępność dokumentów online, sprawdza się bycie na bieżąco – i jedna – aktualna kopia gdzieś tam na serwerach googla. To taka moja innowacja, którą kupuję i dziękuję Andrzejowi B.za zainspirowanie mnie do korzystania z tego narzędzia.
Dziękuję Adamowi Z. za całokształt, mentoring, couching i Event wiedzę. Tak trzymaj! Dziękuję Magdzie J.za niezliczoną ilość książek, którymi mnie regularnie zasypuje i za wszystkie przygody inspekcji hotelowych, przy których mi towarzyszy. Magda – jesteś the best. Dziękuję wspaniałym osobowościom z Evio, którzy zawsze pamiętają o zaproszeniu na swoje wydarzenia. Dziękuję Sisterce – Ani za hasła, cytuję: „miej wyjebane”, które brzmią jak mantra, gdy jest ciężej. Dziękuję Tobie Serce :-*. I dziękuję moim Rodzicom, którzy dają mi szczerą radość i przyjemność zorganizować im okrągłą rocznicę ślubu w roku 2014! Kasi L. – za własnej roboty home-event-świeczkę o zapachu trawy cytrynowej i podróż w nieznane w grudniu.
Lista długa być mogła – ale nie wiem, czy ktoś był zainteresowany czytać ją do końca. Zatem dziękuję tym których nie wymieniam, a którzy tu zaglądają i śledzą co będzie dalej. Deklaruję przyspieszyć i wypuszczać w każdy wtorek m-ca kolejny post – o czym będę Was informować.
Trzymajcie się i do Siego Roku ! Szampańskiej imprezy w Sylwestrową Noc!
LOVE YOU!
Aga
Comments