fbpx

Czy w tym super rozwiniętym świecie eventowych realizacji, ktoś wreszcie odważy się przekroczyć granice możliwości, które zachwycą całą branżę eventową? Jaki event masowy może porazić rozmachem, różnorodnością i zachować ekskluzywny charakter? Od sobotniego wieczoru – jesteśmy bliżej czegoś niezwykłego. Bliżej ekranów wielkości boiska piłkarskiego. Bliżej wizualizacji w rozdzielczości już 8K. Przed Wami recenzja z obchodów 25-lecia Volkswagen w Poznaniu.

Wywiad z reprezentacją Volkswagen Poznań 

Dzień przed eventem spotykam się z Patrycją i Dawidem z Volkswagen, aby dowiedzieć się nad czym pracowali ostatnie 9 miesięcy. Ich energia jest jak wulkan, w tle naszej rozmowy już słychać próby a sam wywiad zwiera wiele pikantnych szczegółów które warto przesłuchać. Jakich?

Z wywiadu Patrycji i Dawida z firmy Volkswagen dowiemy się:

  • Jak została przygotowana wizualizacja – biorąc pod uwagę różne punkty widoczności na stadionie?
  • Ile trwały przygotowania i jaki miały poziom skomplikowania ?
  • Jak zorganizowano dojazdy do Stadionu Miejskiego w Poznaniu?
  • Jakie cele miał osiągnąć ten jubileusz i czy agencja reklamowa NCF poradziła sobie z tym wyzwaniem?

Nasza rozmowa została zarejestrowana i jest dobrym uzupełnieniem tego, co zobaczycie na zdjęciach i filmach, już niosą się po sieci. Zachęcam – do wysłuchania tego wywiadu:

Jak wygodnie odsłuchać audycję?

  • Można pobrać ten odcinek klikając POBIERZ
  • Można go posłuchać na iTunes i na ANDROID wyszukując Eventową Blogerkę w podcastach.

Volkswagen pokazał niesamowite Multimedialne show

Przed oczami widzów wyświetliło się multimedialne show z wykorzystaniem ekranu przygotowanego na murawie Stadionu Miejskiego w Poznaniu. Na powierzchni 6.000 m2 producenci wizualizowali widzom opowieść od początków istnienia człowieka, przez rozwój techniki, aż po sukces firmy Volkswagen. Blisko 34 projektorów wypełniły obraz widziany symetrycznie z każdej strony trybun. Każdy z nich jest laserowy i ma 32 000 ANSI. (Sprzęt sprowadzony z Belgii – bo w Polsce takich nie ma. Jeden projektor kosztuje pół miliona).

Obraz projekcji ekranu wypełnili młodzi tancerze z poznańskich szkół tanecznych, którzy w centralnych punktach planu – podążali za cieniem, tańczyli i uzupełnili w pełni obraz wdzięcznymi ruchami tańca zgodnie ze scenariuszem. To oni będą podążali za zmieniającym się obrazem, nadając mu kierunek. Łącznie tych artystów znalazło się około 100-tki.

Trudno pominąć niemych bohaterów wydarzenia ze stajni VW – samochody zabytkowe i te współczesne – które wolno „spacerowały” po szerokim ekranie. Wszystkich około 20 sztuk. To one dowoziły do sceny gwiazdy muzyczne. Wisienką na torcie, był koncert topowych znanych nam piosenek z lat 90-tych wykonany przez czołówkę naszej muzycznej historii: Małgorzatę Ostrowską, Oddział Zamknięty, Norbi, Czadoman i Sound’n’grace.

O czym było to show?

Najpierw opowieść o szerokim gwiezdnym wszechświecie. Potem rozwój pierwotnych plemion, rozwój ludzkości pokazany przez rewolucję przemysłową, powstanie fabryk do tego prezentacja produktów – aut które, są produkowane w Polsce. Przesłanie jest dość jasne dla tych którzy obserwują ten zlepek scen. My jesteśmy zaledwie malutkim trybikiem na tym świecie.

Ograniczenia z którymi się zmierzył organizator:

  • Ponad tydzień montażu. Próby możliwe tylko po zmroku.
  • Środek miasta i cisza nocna, która niestety narzuca ograniczenia emisji hałasu.
  • Producenci zadbali aby widoczność z każdej strony była ta sama. Tu zastosowano horyzontalne przecięcie ekranu wymuszające efekt symetrii. W konsekwencji – wszyscy widzą dokładnie to samo. Punkty widoczności są niemal identyczne, z każdej ze stron widowni Organizator wykluczył i zabezpieczył miejsca z ograniczoną widocznością – nie wpuszczając tam gości.
  • Okrągła scena – wymagała dynamicznego scenariusza, który pozwoli aby każda ze stron miała mówiących i śpiewających z frontu. Każdy z artystów i prelegentów doskonale o tym pamiętał.
  • Stadion Miejski i jego akustyka jest nie łatwa dla organizacji dużych, masowych imprez.

Volkswagen wraz agencją reklamową NCF zrobili rewolucję w eventach na rynek Polski. Już nie jesteśmy ligą zamykającą się na możliwości dyktowane przez naszych kolegów i koleżanki z Niemiec, Rosji czy Wielkiej Brytanii. To wydarzenie które można tylko porównać rozmachem do Ceremonii Otwarcia Igrzysk Olimpijskich, które obserwujemy przed telewizorami. Takiego wydarzenia w Polsce nie było i NFC wraz ze swoim klientem VW są prekursorami na arenie Polski w wykonaniu takiego przedsięwzięcia. Niby eksperyment, autorski projekt agencji NCF, a zakończony niesamowitym sukcesem. Gratuluję pięknego spektaklu i zachwytu tysięcy ludzi siedzących na trybunach. Oby ten rozmach wszedł na stałe do wszystkich firm chcących celebrować swoje jubileusze!

Dawid Niemczyk & Agnieszka Ciesielska fot. THINK MICE

Pozdrawiam Was serdecznie i zapraszam – zobaczmy się na Event Talks

Aga

 

Ps. A w ostatnich postach możecie poznać kilka nowych atrakcji branży eventowej oraz szczegóły i kuluary powstania projektu Event Talks.

JOIN THE DISCUSSION