fbpx

Trendy i ich pierwsza 10-tka zastały stworzone w zasadzie „przy okazji” w tym miesiącu. Pierwsza potrzeba to Klient – Wiecznie Głodny Zbieracz Nowinek 🙂 . Druga potrzeba to Ty, Pasjonat Eventów. A trzecia potrzeba, to silna reprezentacja społeczeństwa studenckiego szkolących się w zakresie organizacji wydarzeń. Myślę, że Tobie też przypadnie do gustu ten artykuł. Zatem nie przedłużając – zaczynamy!

10. Szybki Check-In

trendy w eventach - Szybki check in

Co czujesz przed wyczekanym wylotem na wakacje, widząc kilkadziesiąt pasażerów w oczekiwaniu na check-in do okienka linii lotniczych? Wspomnienie długich kolejek powinny iść w niepamięć razem z upadkiem uprzedniego ustroju. A jednak budzi się we mnie zło, gdy będąc gościem na konferencji, widzę papierowe listy alfabetyczne na recepcji i nerwowo wertujące hostessy, usiłujące znaleźć szybko gościa stojącego przed nimi. Obudźmy się – haloooo – życie stało się prostsze! Mamy już to! Szybki check-in jest możliwy: w hotelarstwie np. pierwszy w kategorii smart w Polsce – w Hotelu Sound Garden, przy konferencjach dzięki app na ipady, iphone czy androidy np. check-in-easy, zkipster, na lotniskach, w kinach – coraz bardziej popularne – info-kioski np. Lufthansa.

9. Transmisje wydarzeń LIVE! (Online)

Przy potędze wszechogarniającego nas Internetu – eventy online & „live” dają niesamowitą przewagę. Wykorzystaj ją. Pozwalają włączyć się większemu audytorium w event, o którym paradoksalnie mogą tylko niektórzy pomarzyć. W zeszłym tygodniu, 19-ego lutego, na youtubie oglądam rozdanie brytyjskich nagród przemysłu muzycznego – BRIT Awards 2014 i Beyonce, która właśnie weszła na scenę. 🙂

Brit AWARDS 2014

W kategorii konferencje – polecam firmę Transmisjeonline.pl, która mi kiedyś pomagała zestawić telekonfa na konferencji związanej z ROI w eventach. Postawili taką specjalną platformę online z kilkoma okienkami (do czatu, do prezentacji, okienko prelegenta) i zestawili łącze z moim rozmówcą ze Szwecji – Ellingiem Hamso. Wyszło bardzo OK.

Zalety? Zwiększasz zasięg swojego eventu. Podczas trwania konferencji transmitujesz do szerokiego grona użytkowników, można czatować, zadawać pytania prelegentom, oraz pobierać niecodzienne statystyki oglądalności z pośród ludzi odwiedzających wydarzenie online. Jest możliwa reemisja po konferencji. Zalet jest więcej – zatem Go This Way!

8. Strona WWW eventu

Uwaga obalamy mity. Nie jest to dużo więcej roboty przy konferencji, ale pomaga żyć lepiej i wygodniej. Stron www do wydarzeń, zrobiłam kilka – jedna z kolejnych jest tu: www.eventbiznes.pl. Stąd z całą odpowiedzialnością obalam mit nr 1 – Nie kosztuje to super dużo kasy. Jeśli, czujesz, że ktoś Cię „kroi” – zadzwoń do mnie. (+48 88 33 19 295). Stronka na wordpress nic nie kosztuje. Skórka, template – drobiazgi. Domena – też. Reszta to focie i obsługa. Do tego masz nieograniczone pole możliwości informacji gości o agendzie, lokalizacjach, adresach, galerii zdjęć po evencie, czy wrzucenie video na ten kanał. Dodatkowo – masz cenne statystyki przez google analitycs. Absolutnie warto, bo to oszczędność czasu i zbytecznych telefonów zniecierpliwionych gości wybierających się na event.

przykładowe www eventu

7. Rozszerzona rzeczywistość w wydarzeniach

….w końcu weszła do łask – chodź ten trend bardzo długo nabierał prędkości. Bajer zwany rozszerzoną rzeczywistością (tzw. augmented reality) polega na nałożeniu na obraz rzeczywisty dodatkowego obrazu wyświetlanego, tylko na ekranie monitora przed nami. Pozwala to dostrzec dodatkowe cechy produktów lub usług, często w 3D i 360 stopni. Dzięki temu człowiek wchodzi w interakcję z produktem. Specjalnie przygotowana grafika 3D pozwala widzieć produkt z każdej strony. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości możemy zobaczyć to co niewidoczne. Bardzo ujęła mnie kampania WWF na temat wyginięcia Tygrysów Syberyjskich na terenie Rosji – zobaczcie film. – I to jest też bomba! malowanie na aucie! Genialne Audi Q3. No i przykład realizacji Lemon dla Orange. Inspiracji dziś ponad normę. Smaczego. No i jeśli nie widziałeś tego: Google glass, to koniecznie nadrób zaległości. Bo już te okularki rządzą na rynku US. Chodź szczerze wątpię, że będą trendy w Polsce.

augmented reality

 

6. Prezentacje produktów w 3D

Być może to już znasz. Być może to nie pierwszyzna – ale to coś co nadal podoba się moim klientom i chętnie na to wydaje kasę. Kiedy? W ramach premier produktów, w ramach okrągłych rocznic i jubileuszów, w ramach targów, na których Klient chce zabłysnąć. Pokazywanie mapping’u na modelach gipso-podobnych, widziałam już kilkukrotnie. Podobają mi się. Zainteresowanie wcale nie słabnie. Jednym z podwykonawców w tym momencie robię zaje-fajną reklamę – ale liczę że zrobimy nie-jeden jeszcze wybitny projekt: zatem – watch this! A i tak, koniec-końców wszystko zaczyna się od pomysłu.

5. Mapping

Tak, wiem – nic nowego … Wszyscy już wiedzą, co to jest, więc nie tworzę nowej historii. Kocham to i nie przestanę. W Rosji robi się takie dzieła sztuki: to się nazywa Mapping z Prawdziwego Zdarzenia, zerknijcie: Mercedes i BMW.

mercedes benz

 

4. Bardzo Dobrze Zaplanowany Event

Tego się nie da kupić. Z tym się rodzisz, lub nie. Jeśli się nie urodzisz eventowcem – z pomocą przychodzą aplikacje, które pomagają organizować wszystko wokół wydarzenia. Agencje eventowe ich nie kupują – bo są za drogie. www.Cevent.com i na przykład www.vook.com .

Ja jestem indywidualistką i ciągle wierzę, że eventy tworzą Ci, którym jest to pisane, chcą to robić i którzy mają to we krwi. Ci, którzy za czasów studiów, robią wypady non profit dla swoich kolegów i koleżanek. Ci, którzy kochają networking i bycie w grupie. Ci, którzy żyją dla ludzi, i taki jest ich cel. Taki jest mój. Ale żeby nas duma nie poniosła na księżyc – informuję że jesteśmy zastępowalni przez oprogramowania i eventy mogą kroić osoby nawet na tym się nie znające. I spróbujmy być lepsi od nich. I ciągle wierzę że element ludzki – zrobi to lepiej.

3. Mobilność

Jak byś się czuł, będąc na ostatniej mowie Sokratesa – przed karą śmierci? Co czuła Antygona chowając brata? A Generał Piłsudzki miał więcej charyzmy, niż wszyscy politycy razem wzięci. Gdyby Ci wszyscy – mieli okazję być na Twoim evencie – dał byś im szansę udostępnienia internautom „na żywo” ich przemówień? Założę się, że tak. I do tego służą dzisiejsze app konferencji. Jest coraz więcej firm, które pomagają w tej kategorii, kto nie zna – niech dzwoni – podpowiem. Jestem pewna że TEN KIERUNEK ROZWOJU. App-ka konferencji. Znowu – całkiem niedużo – na całkiem duży WOW.

Korzyści dla uczestników konferencji: wygodny dostęp do agendy wydarzenia, opis sylwetek wykładowców, dodawanie wykładów do kalendarza. Korzyści dla organizatora: nowoczesny wizerunek, ciągły kontakt z uczestnikami (powiadomienia Push), aktualizacja harmonogramu w czasie rzeczywistym, możliwość przeprowadzenia ankiet, rankingów i głosowań.

2. Social Media

Social media powodują że zasięg informacyjny zwiększa się kilkunastokrotnie. W konsekwencji Twoje wydarzenie JEST mega – rozciągliwe. Facebook, Twitter, GoldenLine, Instagram, …. to tylko kilka innych nośników dają niepowtarzalną szansę zapraszania do swoich wydarzeń znajomych oraz publicznie osoby nam nieznane. Wzmacniają zaangażowanie uczestników. I cała masa rzeczy na „I” czyli: intrygują, inwigilują, integrują, informują. Daje szansę dotarcia do mas. Absolutne dobry kierunek z dotarciem do facebook’a dla wydarzeń o charakterze publicznym. Dla wydarzeń zamkniętych (korpo) – social media i ich marketing w internetowy jest w jakimś stopniu regulowany. Ale istnieją pewne narzędzia które pozwalają dotrzeć na fun page wydarzenia. Takim przykładem jest Like it box.

1. Bądź na Fali Technologii – śledź trendy w eventach!

Technologia daje przewagę. Rozwój towarzyszy nam od porannej kawy, po wieczorne wiadomości. Konkurencja i nowe, śmiałe, intrygujące scenariusze rodzą się z minuty na minutę. Nasz Klient w tym czasie nie śpi. Rozsyła masowo briefy po kilku agencjach jednocześnie i chomikuje pomysły co by tu zrobić na konferencji wiosennej, letniej czy jesiennej. Technologie to szerzące się wirusy, które testujemy na swoich wydarzeniach i propagujemy, namawiając kolejnych do ich użytkowania. Możesz nie lubić technologii. Ale pamiętaj że ta jest wkomponowana w naszą branżę i ewolucję rynku eventowego.

I na puenta na koniec:

Masz w zanadrzu dużo argumentów aby „lecieć” do przodu. Wykorzystaj to. Moja kryształowa kula mówi, że to zaledwie 1% możliwości jakie są dostępne na naszym rynku. Daję Ci to, abyś skorzystał i wiedział że jestem gdzieś obok, aby pomóc i doradzić. Jeśli co najmniej TY i JA umieścimy to w ofertach do Klientów – stworzymy modę i trendy pójdą w eter. TY i Ja kształtujemy ten świat. Jesteśmy prekursorami innowacji. Stąd podaj dalej, lajkuj, udostępniaj. Nie mam zmarwień z tym, abyśmy robili własną modę. W końcu TO jest nasz Świat.

Miłego, słonecznego, pełnego briefów i eventów WTORECZKU.

Ściskam Aga

Zobacz także:

Kłopotliwy manager lokacji? Oto Kilka sposobów na złagodzenie konfliktów

Jaka jest receptura na dobre eventy ? o tym krótko Philip Berners…

JOIN THE DISCUSSION

Comments

  • Eventy fabularyzowane 17 lutego 2015 at 17:15

    […] Trendy w eventach 2014 […]

    Reply