51 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby otrzymywać wynagrodzenie między 2 a 4 tys. zł netto. 6 proc. zadowoliłoby się kwotą niższą niż 2 tys. zł. Jedna piąta z nas za satysfakcjonujące uznałaby wynagrodzenie w przedziale 4-6 tys. zł. Powyżej 6 tys. zł na rękę chciałoby zarabiać tylko 6 proc. Polaków, zaś 16 proc. nie potrafiło wskazać konkretnej kwoty. Wynika z badania „Finanse Polaków”. Jak wygląda branża eventowa na tle wspomnianych oczekiwań? Ile zarabiamy i czy nasze wynagrodzenie większość Polaków uznałaby za satysfakcjonujące? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym raporcie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej.

Od 17 lat SAR bada wynagrodzenia i stawki cennikowe w firmach sektora komunikacji marketingowej. W najnowszym raporcie przedstawiono analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych, agencji brand design oraz agencji eventowych.

W tegorocznej edycji badania wzięły udział 93 organizacje, które przekazały łącznie 4700 indywidualnych danych płacowych. Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych, agencji brand design oraz agencji eventowych, przeprowadziła na zlecenie SAR firma Willis Towers Watson Polska.
Według danych od 93 firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR w ostatnim roku 54 proc. z nich zanotowało wzrost wpływów, 16 proc. – spadek, a w przypadku 12 proc. przychody się nie zmieniły.


PROGNOZY, CZY WARTO MYŚLEĆ O PRACY W EVENTACH?

Jak czytamy w raporcie: Pomimo sporego optymizmu na początku 2016 roku, jedynie niewiele ponad połowa firm ostatecznie zwiększyła przychody. Odzwierciedla się to również w prognozach na rok obecny. Branża ostrożniej patrzy na swoje wyniki wzrost przychodów na rok 2017 zadeklarowało 58% agencji reklamowych, 50% agencji eventowych oraz 40% agencji mediowych.

56 proc. badanych firm zwiększyło w ostatnim roku liczę pracowników (w różnych formach prawnych), podczas gdy prognozowało to 71 proc. Spadek zanotowało 20 proc., a rok temu spodziewało się tego tylko 5 proc. 60% badanych organizacji oczekuje, iż w roku 2017 zwiększy liczbę pracowników.

WZROST CZY SPADEK WYNAGRODZEŃ?

Mediana całkowitej pensji (wynagrodzenia gwarantowanego oraz premii, prowizji i honorariów zmiennych) w badanych firmach wzrosła w ciągu roku o ponad 4 proc. SAR zaznacza, że częściowo przyczyniła się do tego zmiana próby firm objętych badaniem. Uwzględniając tylko dane firm uczestniczących w obu badaniach, płaca gwarantowana zwiększyła się średnio o 3 proc., a płaca całkowita – o 3 proc. W odniesieniu do poszczególnych stanowisk były oczywiście obserwowane wzrosty płac wyższe od średniej, ale również spadki poniżej danych z ubiegłego roku.
MIESIĘCZNE WYNAGRODZENIA 2017

W tabelach zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana), dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla  płacy gwarantowanej brutto. Jest to wartość stałej płacy zapisana w umowie – dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych; dla ekspertów i konsultantów, prowadzących działalność gospodarczą, uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w PLN w wymiarze miesięcznym. Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych – takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne. Całkowity koszt płacy gwarantowanej finansowany przez pracodawcę, jest wyższy przy pracownikach etatowych (składki ZUS pokrywane przez pracodawcę). W kontekście danych płacowych – mediana oznacza taką wartość wynagrodzenia, przy której tyle samo osób objętych badaniem otrzymuje płacę wyższą jak i niższą od tej wybranej – czyli jest to miara przeciętnego wynagrodzenia pracowników objętych badaniem.

 

STAWKI GODZINOWE 2017

Jestem ciekawa jakie są wasze przemyślenia na temat raportu? Zgadzacie się z jego wynikami? O tym kto może zostać event managerem przeczytacie w tekście Event manager – zawód nie dla każdego

Pozdrawiam Was – Wasza Eventowa Blogerka

ps. Informacje wykorzystane w tekście pochodzą z:

  1. badania „Finanse Polaków” przeprowadzonego na zlecenie Provident Polska.
  2. http://sar.org.pl/aktualnosci/wynagrodzenia-w-branzy-komunikacji-marketingowej-226/
  3. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pensje-w-branzy-reklamowej-ile-zarabia-sie-w-agencjach-reklamowych-i-domach-mediowych-13-tys-zl-dla-account-directora-11-tys-zl-dla-senior-copywritera-i-art-directora-analiza/page:2

JOIN THE DISCUSSION