fbpx

Event jest dobrą okazją na lepsze poznanie współpracowników, wyluzowanie, nieformalne rozmowy. To fakt. Jednak, jeśli to Ty, jako Event Manager odpowiadasz za jego organizację musisz przestrzegać pewnych niepisanych zasad. Bo, gdy impreza startuje naszą rolą jest nadzór nad jej przebiegiem, a nie zabawa do białego rana.

Czego nie wypada nam, jako Event Managerom robić na wydarzeniu, które organizujemy? Wielu rzeczy! Moim zdaniem jest wśród nich kilka szczególnie niedopuszczalnych.

Unikanie obecności na evencie

Nawet, jeżeli mamy duży zespól, któremu ufamy. Nawet, jeśli jesteśmy przekonani, że nasz obecność jest zbędna. Nasze miejsce w dniu eventu jest właśnie na nim! To nic, że klient tego nie wymaga, a wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że nic złego się nie wydarzy. Każdy event manager powinien wziąć udział w imprezie, która organizuje. Nie można zostawiać projektu, który realizujemy. Bez względu na sztab zaufanych profesjonalistów pomagających nam w organizacji i obsłudze.

A photo by Aranxa Esteve. unsplash.com/photos/S5DEUg2yUVU

A photo by Aranxa Esteve. unsplash.com/photos/S5DEUg2yUVU

Niedopuszczane spóźnienia

Na organizowane wydarzenie nie możemy przychodzić, gdy właśnie się rozpoczyna. Punktualność w tym przypadku nas nie dotyczy. Event Manager ma być przed czasem. Powinien wszystkiego dopilnować, sprawdzić czy wszystko zostało zrobione zgodnie z ustaleniami. Gdy przychodzą goście wszystko musi grać, a my spokojnie możemy trzymać rękę na pulsie dbając o dobra zabawę obecnych uczestników.

Photo Jens Kreuter, Source: Unsplash,

Photo Jens Kreuter, Source: Unsplash,

Nasi goście na evencie

Jeżeli nie zostało to inaczej ustalone, to nie zapraszaj swoich znajomych na organizowany event. To ostatnie miejsce, w którym powinni pojawić się Twoi bliscy. Nawet, jeśli rozpiera Cię duma i chcesz pokazać, jaką imponującą realizację teraz robisz możesz to zrobić w inny sposób. Klient nie będzie zadowolony, jeśli wśród zaproszonych gości – pracowników firmy przechadzały się będą Twoje dzieci, koledzy, żona, mama, siostra i brat.

Photo: Abo Ngalonkulu Source: Unsplash

Photo: Abo Ngalonkulu Source: Unsplash

Niewłaściwy ubiór Managera

Jako organizator imprezy powinieneś dostosować swój ubiór do oczekiwanego dresscodu, aby uniknąć sytuacji, że goście przyjdą pod krawatem, a obsługa odróżniać się będzie zbyt swobodnym strojem.  Przed eventem ustal z klientem dokładne szczegóły dotyczące dresscodu. Jeżeli jednak nic nie wiadomo trzymaj się następujących zasad: nie ubieraj się wyzywająco ani jak na wyjście do klubu, nie przesadzaj z eleganckim ubiorem, polecam styl business casual.

A photo by Hậu Huỳnh. unsplash.com/photos/2HO5vhgkW-U

A photo by Hậu Huỳnh. unsplash.com/photos/2HO5vhgkW-U

Nie płacą Ci za picie alkoholu

Event Manager nie może ulegać złudzeniu świetnej atmosfery panującej na organizowanej przez niego imprezie. Nie płaca nam za picie alkoholu i niewskazane jest nawet symboliczna jego ilość. Wypicie alkoholu bardzo szybko może spowodować, że stracisz kontrolę nad sobą i możesz zrobić rzeczy, których będziesz długo żałował. Nie ma nic gorszego niż pijany Event Manager, który mówi za dużo, obraża innych i przekracza granice dobrego zachowania.

Photo: Kats Weil, source: Unsplash

Photo: Kats Weil, source: Unsplash

Flirtowanie ze współpracownikami

Event to nie jest miejsce na romanse. Poryw miłości, nawet ten niespodziewany może spotkać się z bardzo złym odbiorem ze strony innych pracowników, gości imprez i oczywiście klienta. Warto trzymać uczucia na wodzy i nie wywoływać niepotrzebnych plotek i konfliktów. Czy naprawdę warto tracić dobre imię w zamian za kilka chwil dobrej zabawy w towarzystwie alkoholu? Odpowiadam. Nie warto. Szczególnie, że czasem takie akcje kończą się pozwem o molestowanie.

Photo: Rachael Crowe, Source: Unsplash

Photo: Rachael Crowe, Source: Unsplash

Wyjście przed czasem

Event Manager powinien być pierwszym i ostatnim gościem eventu. To on, od samego początku do końca, trzyma wszystko w ryzach. I chociaż nie zawsze to jest łatwe postaraj się zawsze być ostatnią osobą, która „zamyka” całą imprezę. Im więcej czasu spędzisz na takim spotkaniu, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że wszystko zostanie zrealizowane zgodnie z planem i nie dojdzie do żadnych wpadek. Lepiej spędzić parę godzin więcej na evencie starając się dopilnować wszystkiego niż wyjść wcześniej i wracać z sercem na ramieniu w momencie, gdy pod Twoją nieobecność coś pójdzie nie tak.

Pozdrawiam Was z pełni jesiennego sezonu eventowego! Piszcie jak tam u Was na placu boju! Ostatnie artykuły znajdziecie o tu: Nie wyrzucaj jedzenia & gra fabularna w stylu Bonda!

Eventowa Blogerka

Eventowa Blogerka

JOIN THE DISCUSSION