Całkiem niedawno gdzieś w świecie social medów, moją uwagę przyciągnął baner w sepii ze starą panoramą Londynu, Big Ben’em w tle i wspaniałym London Eye.
Podobał mi się design, jakaś bliżej nieokreślona tajemnica kryjąca się za banerem. Zainspirowana zaczęłam szukać dalej, podążać na strony zawierające tajemniczą nazwę „Sherlocked”. I znalazłam. Odkryłam event związany z serialem Sherlock, który odbędzie się w dniach 24 – 26 kwietnia w Londynie. Event wymarzony w swej kategorii tematycznej adresowany dla masowej publiczności. To wydarzenie przyciągnęło mnie tym co nazywam tajemnicami dobrego eventu i dziś nieco więcej o tym właśnie wątku.
Celowo wstęp zaczęłam od wizerunku. Bo gdyby nie baner – nie wpadłabym na „Sherlocked”. Na stronie wydarzenia w zasadzie nic wielkiego nie ma. Kilka zakładek i trochę grafiki. Z tym, że dobrej grafiki: ciekawej, kadry z planów filmowych serialu słynnego kryminału Sherlocka Holmesa stworzony przez Stevena Moffat’a i Marka Gatiss’a. Na zdjęciach odnalazłam tajemnicze sceny akcji, każde z zachowaniem tego samego fontu. Uderzająca harmonia, ład i porządek zachęca do pozostania na tej stronie dłużej. Zachęca do odkrywania więcej.
W roli głównej eventu a także w nieśmiertelnej roli życia Sherlock’a Holmes’a – aktor Benedict Cumberbatch w asyście wszystkich aktorów i twórców serialu wliczając Andrew Scott’a, Mark Gatiss’a & Louse Brealey’a. Ich sympatycy w najbliższy weekend złowią wątki kuluarów kolejnych przygód w serialu, podsłuchają nieemitowane dotychczas dialogi bohaterów, a także będą mogli posłuchać z nimi wywiadów na kilku scenach równocześnie. Historia bohaterów ukrywana dotychczas za kurtyną scen z filmu, połączonej z symboliką XIX-wiecznego Londynu, z opowiadań sir Arthura Conan Doyle’a, stanie się publiczna, otwarta dla mieszkańców Anglii. Spotkanie z kultową ikoną brytyjskiej historii kryminologii, w sercu Wielkiej Brytanii będzie, jak co roku, wspaniałym źródłem wiedzy, okazją do networkingu, a nawet momentem na upolowanie autografów czy zrobienie selfie razem z gwiazdami serialu. Interakcja gwiazd z publicznością jest tu wspaniałym magnesem który przyciągnie wielu sympatyków filmu.
Trzy dni eventu dają uczestnikom niepowtarzalną szansę przeżycia podróży w głąb przygód Sherocka Holmesa i jego zagadek kryminalnych. Część aktywności jest bezpłatnych. W nich znajdziemy udział w niektórych panelach i wywiadach na scenach. Oprócz aktorów i reżyserów, będzie można poznać kuluary pracy kostiumologa Sarah Arthur, czy też charakteryzatora Clarire Pritchard Jones. Prawdziwą gratką, także w pakiecie free, będą projekcje nieemitowanych dotychczas scen (dialogów, wpadek, ujęć), będące w worku na „ocenzurowanym”. Dodatkowo organizatorzy przygotowali dla fanów konkursy wiedzy o Sherlocku, a także unikatowy sherlock’owy quiz. I na tym się kończy asortyment sklepiku z atrakcjami za darmo.
Poziom dostępu płatnego dzieli się na kategorie biletów: standardowy (£29,00) srebrny (£125,00), złoty (£295,00), platynowy (£595,00), i oczywiście VIP (£2995,00).
Oczywiście pełnia szczęścia jest w pakiecie VIP. Posiadacze grubego portfela z kategorii VIP będą mogli codziennie wchodzić przez trzy dni na strefę ExCeL Londyn. Dostaną dwa komplety wszystkich autografów aktorów grających w Sherlook’u Holmes’ie. W specjalnie przygotowanym – filmowym atelier, będą mogli zrobić sobie indywidulane i profesjonalne sesje zdjęciowe z dowolnie wybranymi przez siebie gwiazdami, zaś trzecią będą mogli zrobić na przykład w gabinecie apartamentu 221B na Baker Street. A apartament jest dość obszerny:
Każdy z VIP gości może wejść na scenę główną i porozmawiać sobie z celebrytą filmu. VIP’a nie obowiązują go kolejki do atrakcji i wszędzie ma miejsce w pierwszym rzędzie, do tego z pełnym kubkiem napoju jaki sobie tylko wymarzy. Do tego dodajmy, że ma akredytację na wszystkie eventy towarzyszące jakie się odbywają podczas wydarzenia w specjalnie przygotowanych pokojach tematycznych z widokiem na Tamizę i panoramę Londynu. Do tych najciekawszych zaliczę wieczór piątkowy pt: „Skandal w Bohemii” z atrakcjami powiązanymi z pierwszym opowiadaniem przygód detektywa Sherlocka Holmesa. Wieczór sobotni zaś, to powrót do profesora Moriarty i umysłowego pałacu „Sherlocka” z sezonu trzeciego. Oczami wyobraźni już widzę siebie w apartamencie 221B na Baker Street. „Be exlusive” w VIP klasie na pewno będzie niezapomnianym doznaniem.
Cytat zapożyczony od krakowskiego Doktora Akademii Ekonomicznej w Krakowie, który tak podsumował Event Focus w Krakowie (BTW, dzięki Krzysztof!). Efektem eventu jest suma jego zdarzeń i siła profesjonalizmu, jakości, kompetencji partnerów w niego zaangażowanych. Sherlock pracował z Watsonem – bo się dobrze uzupełniali i byli świetnymi fachowcami. W organizacji „Sherlocked” znalazły się : Massive Events, Hartswood Films, & Showmasters Ltd. O evencie i jakości przekonamy się pewnie chwilę po. Goście na pewno powiedzą co im się podobało – a gdzie zabrakło dobrego serwisu. Trzymam kciuki. PR dobrego eventu nie roznosi się falowo. Ale złego – dużo szybciej zalewa cały internet żółcią które kupują wszystkie media masowego przekazu. Przykładów całe mnóstwo. Ten przerwany żużel nieszczęsny na Narodowym dwa dni temu jest tego przykładem na gorąco.
Eksluzywne panele i wywiady będą przez całe 3 dni w sali plenarnej wydarzenia Sherlocked w Londynie.
I tu maksyma mojego ulubionego blogera i podcastera Pat’a Flynn’a „Be everywhere” – wchodzi do gry. Jeśli jesteś wszędzie – docierasz do mas. Jest strona www, jest app SherLOCKED Lockscreen, jest reklama oudoor, jest wydarzenie pozakładane na kontach Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i youtube łącznie. Jest też sporo trailerów, które można wygrzebać na sieci.
Jak to przetłumaczyć? „jestem zaszerlokowana” ? 🙂 Hasło z odcinka „A Scandal in Belgravia” (S02E01), pokochała brytyjska publiczność a w świat za nią poszły w produkcję gadżety. Te dystrybuowane są na specjalnie uruchomionym sklepie online. http://www.sherlockabilia.com/.
W asortymencie poza standardowymi kubeczkami i T-shirtami można dorwać przepiękne spinki i zawieszki z drzwiami apartamentu 221B Baker Street. Pokochałam je od razu – Panowie – to absolutne MUST HAVE! Hasło każdego eventu podnosi morale uczestników, nadaje nurt wiodący tematyce, dodaje pikanterii, energii. Zwłaszcza jeśli je trochę poeksploatujemy na stronie www, na identyfikatorach, prezentacjach i innych treściach podczas wydarzenia. Hasło – powinno być. I logo eventu najlepiej też. Wtedy jest markowo, trendy i szałowo.
7. Tajemnica, niespodzianka, ukryty motyw WOW
Niespodzianki. Niezapowiedziane momenty, w którym dzieje się coś niezwykłego, wywołujemy efekt zaskoczenia u publiczności. Kto ich nie lubi? Jako event managerowie mamy całą serię efektów wow do zaproponowania na gorąco. Jeden z takich trendów ze stanów wylądował już w Polsce. Są to pokoje – o nazwie „escape rooms”. Pokoje z których należy odgadnąć łamigłówki, zagadki, rozwikłać szyfry, aby móc wyjść w wyznaczonym czasie na wolność. Ściśle strzeżona tajemnica jak wyjść, ale też chęć sprawdzenia swoich umiejętności analityczno-logicznych w grupie przyciąga miłośników gier do tych miejsc.
A teraz wyobraź sobie że masz możliwość cofnąć się w czasie i stać się tajnym agentem na zaledwie jedną godzinę. Zostajesz zamknięty w pokoju z kilkoma znajomymi. Razem powinniście znaleźć odpowiednie elementy w pokoju, połączyć puzzle układanki w jedną całość, rozwikłać z nich łamigłówkę, znaleźć sposób aby wyjść z pokoju. To nie jest przerażające, ale kręcące. Mobilizujące. Gra w wersji eksluzywnej dopuszcza ok 4-7 osób dorosłych. Jestem ciekawa czy Sherloocked przy swoje fabule detektywistycznej da swoim gościom elementy poczuć się jak prawdziwy Sherlock Holmes.
Tak, ciekawi mnie bardzo jak to im wyjdzie. 7 Tajemnic dobrego eventu „Sherlocked” spełnia. Dlatego – jeśli uda Ci się być tam na miejscu – daj znać proszę na dyżurny mój mail: aga@eventowablogerka.pl . Wielka Brytanio – daj znać jak to wyszło. Polonię Brytyjską serdecznie pozdrawiam, widzę że czyta tego bloga zatem uprzejmie i grzecznie proszę o wysłanie zdjęć do upublicznienia pod tym artykułem. I ściskam!
Dziękuję z nawiązką – każdemu, pozdrawiam wiosennie!
Aga
Ps. O tym jak wyszedł Event Anthonego Robbinsa możesz przeczytać w tym artykule, zapraszam: https://eventowablogerka.pl/anthony-robbins-w-poznaniu-audyt-eventu-milewscy-i-partnerzy/
Ps2. Więcej o dobrym evencie pisałam też tu: https://eventowablogerka.pl/dobry-event-kontent/
Comments