Michał Lizner: 2019 rok to dla endorfina events, obok ciekawych projektów komercyjnych, rok realizacji wydarzeń wewnętrznych dla naszych Klientów. To także tendencja, jaką zauważyliśmy w zarówno polskiej, jak i zagranicznej branży i która naszym zdaniem będzie mocno obecna w 2020. Odważę się nawet wysnuć tezę, patrząc na poziom inwestycji przy niektórych naszych zeszłorocznych realizacjach, że w nadchodzącym roku budżety na spotkania z pracownikami lub dla mocno określonej grupy z otoczenia firm, jak np. partnerzy biznesowi, w wielu przypadkach będą sporo większe niż na projekty stricte komercyjne.
To co warto podkreślić, to fakt, że tego typu imprezy już dawno przestały być po prostu spotkaniami przy drinku i występie przypadkowego artysty. Są to często świetnie zaplanowane (nawet na kilka miesięcy wcześniej) i realizowane z rozmachem eventy. Klienci oczekują nie tylko sprawnej organizacji, ale także ciekawych lokalizacji, odpowiedniej oprawy wizualnej i dźwiękowej, czy zaskakujących atrakcji. To od strony produkcyjnej. Tego typu eventy to również idealne narzędzie do budowania komunikacji i kultury organizacyjnej. Dlatego każdy element musi być spójny z wizerunkiem firmy, jej wartościami i przekazami, które chce budować w swoim środowisku wewnętrznym, czy najbliższym otoczeniu.
Nie bez przyczyny przecież mówi się o naszej branży jako o event marketingu. A to wymaga strategicznego myślenia oraz przemyślanych rozwiązań kreatywnych. Stąd w naszej agencji od lat przywiązujemy bardzo dużą uwagę do strategii i kreacji.
Obok wielkich wydarzeń nawet na tysiące osób nie możemy zapominać o tych mniejszych, ale równie istotnych. Np. spotkania świąteczne – to praca nad odpowiednią atmosferą, gift packami, muzyką. Dla niektórych z naszych Klientów, jako zaufana agencja realizujemy także projekty prezentowe dla partnerów biznesowych, zajmując się nie tylko konceptem, ale także pełną ich produkcją (od opakowania po same podarunki), konfekcją oraz dostarczaniem.
Michał Lizner: Obok wspomnianych eventów wewnętrznych dla naszych Klientów, w tym roku na wyróżnienie wśród naszych realizacji zasługują:
Michał Lizner: Z dumą wspominam także jeden z najbardziej intensywnych okresów, kiedy to w zaledwie miesiąc nasz team objechał 13 miast w 8 krajach, realizując przy tym 21 eventów!
Michał Lizner: Trudno mówić, że coś przestaje mieć znaczenie. Ja raczej mówiłbym o ewolucji i konieczności dostosowania się do zmieniających trendów, m.in. społecznych. To one teraz rządzą światem marketingu i niebranie ich pod uwagę w trakcie planowania wydarzenia jest po prostu może mieć ogromny wpływ na jego odbiór.
Takim coraz mocniejszym trendem, który w 2020 na pewno tylko urośnie w siłę jest oczywiście ekologia i ideologia zero waste. To wyzwanie, ponieważ z założenia eventy to działanie jedno lub kilkurazowe. Ale staramy się sprostać tym wymaganiom, poczynając od prostych kroków. Rezygnacja z plastikowych kubeczków, słomek czy balonów na eventach plenerowych, a kończąc na rozwiązaniach scenograficznych, produkcji elementów, które będziemy mogli wykorzystać w późniejszych realizacjach.
Nie mógłbym nie wspomnieć tutaj o nowej technologii – AI i big data, które wkraczają do naszej branży nie tylko jako nowinka, ale rozwiązanie, które realnie usprawni realizację wydarzeń. Badanie przepływu gości eventów. Analiza ich ścieżek, obserwacja i zarządzanie potencjalnymi punktami zapalnymi – to elementy, którymi dzięki technologii będzie można swobodnie już niedługo zarządzać.
Eventowa Blogerka: Tak, obserwuję z dużą ciekawością rozwój tej technologii. Michał, czego byście sobie życzyli w zespole Endorfina Events, w nadchodzącym 2020 od branży eventowej, podwykonawców i współpracowników?
Michał Lizner: Od zawsze dla nas najważniejsi są ludzie. Czego życzyłbym sobie przede wszystkim ? By nasz zespół Endorfina Events, wciąż miał w sobie tyle energii, pasji i radości w pracy, jak do tej pory. To dzięki nim nasze realizacje zapadają w pamięć i zdobywają uznanie klientów i uczestników. A na koniec – tego samego co w 2019!
Eventowa Blogerka: dziękuję za rozmowę Michał.
Michał Lizner: Dzięki Aga
Ps. W ostatnich tygodniach zaczęliśmy intensywnie – bo Eventowa Blogerka weszła na Internety z nowym Videoblogiem EVENT VLOG. Jeśli chcesz zobaczyć zatem pierwszy odcinek – nie wahaj się zerknąć na materiał poniższy:
Ps2. Warto zajrzeć do wywiadu Olgi Krzemińskiej – Zasadzkiej z Agencji Power która również uchyliła rąbek tajemnic związanych z ich realizacjami w 2019 roku.
Ps3. Jeśli myślisz jak możesz się otworzyć na ekologię – to pierwszy materiał emitowany w tym roku był właśnie o tym. Podcast, artykuł i masę ciekawych pomysłów odkrywałam z Kamilą Tyniec – w tym artykule.