Chyba każdy z nas lubi zaglądać do sąsiada i podpatrywać jego zielony trawnik… Dziś zachęcam do zapoznania się z kuluarami wydarzeń Endorfina Events – agencji wyróżnionej w 2019 roku przez Media i Marketing! Zobacz jak wspominają ich realizacje ubiegłoroczne. Co uznają za trendy w 2020? Jak zmieniają się ich klienci?  Moc inspiracji, GO!

Eventowa Blogerka: Michał, jaki to był rok dla endorfina events?

Michał Lizner: 2019 rok to dla endorfina events, obok ciekawych projektów komercyjnych, rok realizacji wydarzeń wewnętrznych dla naszych Klientów. To także tendencja, jaką zauważyliśmy w zarówno polskiej, jak i zagranicznej branży i która naszym zdaniem będzie mocno obecna w 2020. Odważę się nawet wysnuć tezę, patrząc na poziom inwestycji przy niektórych naszych zeszłorocznych realizacjach, że w nadchodzącym roku budżety na spotkania z pracownikami lub dla mocno określonej grupy z otoczenia firm, jak np. partnerzy biznesowi, w wielu przypadkach będą sporo większe niż na projekty stricte komercyjne.

To co warto podkreślić, to fakt, że tego typu imprezy już dawno przestały być po prostu spotkaniami przy drinku i występie przypadkowego artysty. Są to często świetnie zaplanowane (nawet na kilka miesięcy wcześniej) i realizowane z rozmachem eventy. Klienci oczekują nie tylko sprawnej organizacji, ale także ciekawych lokalizacji, odpowiedniej oprawy wizualnej i dźwiękowej, czy zaskakujących atrakcji. To od strony produkcyjnej. Tego typu eventy to również idealne narzędzie do budowania komunikacji i kultury organizacyjnej. Dlatego każdy element musi być spójny z wizerunkiem firmy, jej wartościami i przekazami, które chce budować w swoim środowisku wewnętrznym, czy najbliższym otoczeniu.

Nie bez przyczyny przecież mówi się o naszej branży jako o event marketingu. A to wymaga strategicznego myślenia oraz przemyślanych rozwiązań kreatywnych. Stąd w naszej agencji od lat przywiązujemy bardzo dużą uwagę do strategii i kreacji.

Obok wielkich wydarzeń nawet na tysiące osób nie możemy zapominać o tych mniejszych, ale równie istotnych. Np. spotkania świąteczne – to praca nad odpowiednią atmosferą, gift packami, muzyką. Dla niektórych z naszych Klientów, jako zaufana agencja realizujemy także projekty prezentowe dla partnerów biznesowych, zajmując się nie tylko konceptem, ale także pełną ich produkcją (od opakowania po same podarunki), konfekcją oraz dostarczaniem.

Eventowa Blogerka: Brzmi to wszystko jak wieści z dobrze poukładanej niemieckiej fabryki BWM! A jakie 3 najciekawsze wydarzenia zrealizowaliście w 2019?

Michał Lizner: Obok wspomnianych eventów wewnętrznych dla naszych Klientów, w tym roku na wyróżnienie wśród naszych realizacji zasługują:

  • Strefa Rzeczpospolitej w trakcie Forum Ekonomicznego w Krynicy. Całość miała zachęcać do rozmów i wymiany myśli, dlatego zadbaliśmy o to by oprawa przyciągała uwagę, ale nie przysłaniała misji miejsca. Skąpana w zieleni drewniana konstrukcja, nienachalne acz widoczne logo, otwarta i wtapiająca się w otoczenie przestrzeń. Tak zwany Salon Rzeczpospolitej stał się miejscem dyskusji, ciekawych prelekcji i debat, punktem spotkań. A wieczorami lokalem do odpoczynku i niezobowiązującego networkingu przy koncertach.

  • Telewizyjna Gala Ekstraklasy na żywo. Duże wyzwania i duża satysfakcja po kolejnej udanej realizacji. Projekt ten, jak co roku wymagał kilkumiesięcznych przygotowań, ale też maksymalnego skupienia i organizacji na wysokim poziomie, biorąc pod uwagę fakt, że całość jest na żywo i nie można pozwolić sobie nawet na najmniejszy błąd, który mógłby zaburzyć przebieg gali. Myślę jednak, że skoro 7 rok z rzędu (a jesteśmy związani z wydarzeniem od pierwszej edycji) Klient powierza nam jego realizację spełniamy swoje zadanie wzorowo.

ekstraklasa 2020

  • Grupa PSA i jej strefa na targach Fleet Market – największa strefa na całym wydarzeniu i kilkanaście samochodów wymagały najlepszej oprawy. Za każdy szczegół tej realizacji był odpowiedzialny nasz team z Endorfina Events – począwszy od materiałów wizualnych a skończywszy na konstrukcji i obsłudze.

Grupa PSA na Fleet Market

Michał Lizner:  Z dumą wspominam także jeden z najbardziej intensywnych okresów, kiedy to w zaledwie miesiąc nasz team objechał 13 miast w 8 krajach, realizując przy tym 21 eventów!

Eventowa Blogerka: Jednym słowem Endorfina Events to imponujące wydarzenia, i non stop dużo wyzwań. Serdeczne gratulacje Michał. Jesteśmy po pierwszym miesiącu Nowego 2020 roku. W czym już teraz dostrzegacie wyzwania? Czy coś traci na znaczeniu? 

Michał Lizner:  Trudno mówić, że coś przestaje mieć znaczenie. Ja raczej mówiłbym o ewolucji i konieczności dostosowania się do zmieniających trendów, m.in. społecznych. To one teraz rządzą światem marketingu i niebranie ich pod uwagę w trakcie planowania wydarzenia jest po prostu może mieć ogromny wpływ na jego odbiór.

Takim coraz mocniejszym trendem, który w 2020 na pewno tylko urośnie w siłę jest oczywiście ekologia i ideologia zero waste. To wyzwanie, ponieważ z założenia eventy to działanie jedno lub kilkurazowe. Ale staramy się sprostać tym wymaganiom, poczynając od prostych kroków. Rezygnacja z plastikowych kubeczków, słomek czy balonów na eventach plenerowych, a kończąc na rozwiązaniach scenograficznych, produkcji elementów, które będziemy mogli wykorzystać w późniejszych realizacjach.

Nie mógłbym nie wspomnieć tutaj o nowej technologii – AI i big data, które wkraczają do naszej branży nie tylko jako nowinka, ale rozwiązanie, które realnie usprawni realizację wydarzeń. Badanie przepływu gości eventów. Analiza ich ścieżek, obserwacja i zarządzanie potencjalnymi punktami zapalnymi – to elementy, którymi dzięki technologii będzie można swobodnie już niedługo zarządzać.

AI i big data

 

Eventowa Blogerka:  Tak, obserwuję z dużą ciekawością rozwój tej technologii. Michał, czego byście sobie życzyli w zespole Endorfina Events, w nadchodzącym 2020 od branży eventowej, podwykonawców i współpracowników?

Michał Lizner:  Od zawsze dla nas najważniejsi są ludzie. Czego życzyłbym sobie przede wszystkim ? By nasz zespół Endorfina Events, wciąż miał w sobie tyle energii, pasji i radości w pracy, jak do tej pory. To dzięki nim nasze realizacje zapadają w pamięć i zdobywają uznanie klientów i uczestników. A na koniec – tego samego co w 2019!

Eventowa Blogerka: dziękuję za rozmowę Michał.

Michał Lizner: Dzięki Aga


Ps. W ostatnich tygodniach zaczęliśmy intensywnie – bo Eventowa Blogerka weszła na Internety z nowym Videoblogiem EVENT VLOG. Jeśli chcesz zobaczyć zatem pierwszy odcinek – nie wahaj się zerknąć na materiał poniższy:

Ps2. Warto zajrzeć do wywiadu Olgi Krzemińskiej – Zasadzkiej z Agencji Power która również uchyliła rąbek tajemnic związanych z ich realizacjami w 2019 roku.

Ps3. Jeśli myślisz jak możesz się otworzyć na ekologię – to pierwszy materiał emitowany w tym roku był właśnie o tym. Podcast, artykuł i masę ciekawych pomysłów odkrywałam z Kamilą Tyniec – w tym artykule.

JOIN THE DISCUSSION